Fan maakt veel geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer eens even de Fan tegen te houden.

En houd hem dan ongeveer 10 seconden vast. Laat hem daarna los.

Haha, Nee met een potloodje ofzo. Of een pen.

En nee hoor, het is niet gevaarlijk. Als je maar niet helemaal door steekt. En iets raakt wat niet hoor. Je hoeft alleen maar even het molentje tegen te houden.

Doordat de Fan word tegengehouden komt er stof vrij. En dat zou moeten werken. Probeer het maar eens. ( je pc moet wel aanstaan) anders draait hij niet.

Oh, dan zal ik wel even de pc uitdoen, iets er tussen doen en weer aanzetten.

Zou ook kunnen :P
Maar voorzichtig dat je de processor niet raakt!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is het niet goed. Waarschijnlijk is je fan kapot.

Zomaar ineens?
//edit Maakt het veel uit als ik een kapotte fan er in laat?

Laatst bewerkt:
Nee, maakt niks uit. Behalve als je computer te warm word. Dan moet je zeker een nieuwe halen.

Nou deze kapote fan blaast meer koude lucht dan de correct werkende dus dat zal wel prima zijn maar kan het niet zijn dat het te veel energy gebruikt ofzo?

Ah sorry voor het dubbelposten maar ik heb misschien wel een oplossing.
Ik heb namenlijk net de fan los gemaakt van het panel waar het aan vast zat en als ik het gewoon vasthoud en dan de computer aanzet maakt de fan geen geluid. Het heeft waarschijnlijk dus te maken met het panel waar het aan vast zat.
Dus ik heb op youtube wat rond gekeken om te zien hoe andere mensen met dezelfde kast hun side fan hadden gemonteerd en nouja, hier is een illustratie [English]:
97eebb50ed5f5fd712a1deb3d032f63a.jpg

Ik heb dus gedaan wat ik zei (anders om monteren) en het werkt, geluid is weg maar ik weet dus niet of dit zo hoort want het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de mensen op youtube het verkeerd hadden gedaan.

Plaatje van mijn kast:
cm690.jpg

Het is een Cooler Master CM690.
//edit De zijde die je ziet (met de 2 verschillende ventilatie gaten) en dan de onderste is de fan die ik bedoel.
//edit Als het helpt, de lucht werd eerst van buiten gehaald en naar binnen geblazen. Nu haalt het de lucht van binnen en blaast het naar buiten.

Laatst bewerkt:
sorrie hoor maar je cpu koel fan tegen houden terwijl de pc aanstaat is het domste wat je kan doen
en zeker geen 10 seconden dat is vragen om problemen

gewoon even een brostel langs de cpu koeler halen die droog is en terwijl de pc uit staat!

Uhm, het is niet de CPU fan, tenminste de CPU fan is toch de fan waar zwaar groot intel opstaat en aan de binnenkant van de kast zit en zeg maar in de buurt van de CPU?
Het lijkt me niet dat een CPU fan aan de side panel vastzit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan