fan maat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stillious

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2005
heey,

ik wou nieuwe fans in mn pc laten zetten voor wat extra koeling, maar dezen bestaan in alle soorten en maten, hoe weet ik nu hoe groot hij moet zijn?

greets

Hoi,

heb je al wat gaten, ronde cirkels met 4 gaatjes, in je PC zitten?

Deze kan je even opmeten.
Je hebt 8x8 dus 8cm bij 8cm, 12 bij 12cm etc.

Nou de ventilatie gaten zou je toch meteen moeten zien.
Maar waar wil jij extra koelers gaan plaatsen dan.

ja de gaten zie ik zo zitten maar het zit zo:

als ik een spel speel valt mijn monitor altijd uit, toen heb ik naar de support gemailes, toen hebben ze het eerst met instelling te wijziigen geprobeerd en updates toe te voegen maar dit helpte niet. Toen zeiden ze dat ik waarschijnlijk extra fans in mijn pc zou moeten zetten, dus ik weet zelf niet waar ik die zou willen zetten:o ik weet aleen dat ik ze nodig heb;)

maar om te weten welke maat fans ik nodig heb zou ik dus de grootte van de circel met ventilatie gaten moeten meten?:8-0:

Tuurlijk is koelling belangerijk maar ik denk in dit geval eerder dat je kleurenkaart mischien wel onder het stof zit of dat de fan op de kaart niet meer lekker draait of stil staat. Mischien dat je dat eerst zou kunnen bekijken. Er kan van alles gebeuren als iets te warm wordt maar meestal loopt de pv gewoon vast en stop niet de monitor met spelen. Gebeurdt dit trouwens alleen bij spellen?? of....

Geplaatst door stillious
maar om te weten welke maat fans ik nodig heb zou ik dus de grootte van de circel met ventilatie gaten moeten meten?:8-0:

Nou zo moeilijk is het niet hoor! Heb je een liniaal in huis? Vast wel :)

Gewoon even de breedte en lengte van de circkel opmeten!. Je zal nooit op 7.9 cm uitkomen. Dan weet je eigenlijk wel dat het 8 cm is bijv.

In een winkel wordt het soms aangeduid in mm of cm. Dus 8 cm is 80mm. Toch? :o haha.

Die gaten maken niet zoveel uit. Het gaat om de cirkel!
Kijk even in het plaatje voor een idee hiervan.

suc6!:thumb:

Laatst bewerkt:
De standaard CaseFan's zijn 80mm.
Ik heb zelf nog een grote koeler van 120mm onderin mijn voeding zitten.
Maar ik denk dat je het beste dus 80mm koelers kan halen als je ze erin wil plaatsen.

haha ja liniaal hebben we;) k vond t n beetje raar maar als ik meet kom ik uit op 10 cm:p maar er staat air XL op dus zal ik wel 12 moeten hebben denk ik, anders neem ik mn pc gwoon mee naar de winkel:D
maar je kunt toch meerderen fans laten plaatsen he?

ja t gebeurt aleen met t spelen, anders kijk ik wel een of t ventelatortje op de videokaart nog draait...
Voor de rest heb ik een 9800 radeon pro video kaart en minimum = 8500 en aanbevolen = 9000 dus daar zal t niet aan liggen....

oh ik heb eens gekeken of de videokaart koeler wel draait ... nee dus -.- moet ik nu een nieuwe kopen?

een nieuwe koeler voor de videokaart zou ook nog kunnen.
kaart doet het toch nog.

ja ik bedoel ook de koeler voor op de kaart.. dus daar zou ik een nieuwe van moeten kopen? ligt t niet aan mn pc dat de koeler niet draait? of komt t wel vaker voor dat de koeler van de videokaart kapot is?

dat komt wel eens vaker voor.
maar kijk eens of de voeding stekker van de koeler nog goed vast zit.

En daar kan ook stof tussen gaan zitten hoor, zet de pc uit en blaas eens goed of gebruik een wastje om te zien of je het stof kunt verwijderen. Zoals ik al een beetje dacht dus...

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan