fan moederbord maakt herrie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jupiler11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Berichten
1
Op mijn moederbord zit een fannetje van 40x40mm op een klein koelblokje geschroefd. Dit ding maakt een koffiemolen geluidje en is denk ik aan vervanging toe. Echter als ik dat ding los schroef en laat hem dan draaaien klinkt het een stuk beter. Ik heb er al een rubber ringetje tussen gedaan maar dat mag niet baten. Iemand enig idee wat ik kan doen? Als vervangen het advies wordt, heeft er dan iemand enig idee waar ik zo'n fan kan kopen?

Toen is net ook nog een stripje afgebroken waarmee ik het koelblok op de pentium4 vastzet, dat komt natuurlijk ook niet goed als ik hem er los op leg.....iemand enig idee of zoiets los te koop is? Het is een zwart stukje plastic (zo droog als een noot) dat met 2 schroefjes op het mobo zit geschroefd.
 
Zou je niet gewoon beter een nieuwe koeler kunnen kopen?

of het los te kopen is? ik denk niet zo 1, 2, 3 in de winkel ligt, meestal zit dit bij reserver onderdelen als je zelf je computer in elkaar hebt gezet,,

verder advieseer ik je dus gewoon om nieuwe cooler te kopen bij je plaatselijke computer shop of via internet bij 1 van de volgende sites:

www.alternate.nl (gebruik dan banner van helpmij, ivm sponsering)
www.azerty.nl

deze 2 staan bij mij als goeie internet shops voor computer onderdelen. goeie bediening enzo!


Let wel op of de koeler wel voor jouwn snelheid van je processor geschikt is + let op dat je de goeie socket neemt!
 
@ Marco282

Meneer heeft het over een fan van 40 bij 40. Een chipset koeler dus.

Een druppel olie tussen de lager van de fan wil wel eens helpen. Je komt er bij door het sticker er af te halen. Wel voorzichtig want deze moet ook nog weer terug anders gaat hij lekken.
 
Daarbij is een 40x40mm fan gewoon makkelijk te verkrijgen.:)
 
@ Marco282

Meneer heeft het over een fan van 40 bij 40. Een chipset koeler dus.

Een druppel olie tussen de lager van de fan wil wel eens helpen. Je komt er bij door het sticker er af te halen. Wel voorzichtig want deze moet ook nog weer terug anders gaat hij lekken.

woeps:p sorry niet goed gelezen blijkbaar;e ik kom t niet vaak tegen, een fan voor chipset maar ken het natuurlijk wel haha;e
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan