fan NB muurvast

Status
Niet open voor verdere reacties.

frenz

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Ik heb een asus a8v-e deluxe en ben bezig de standaard fan van de nb te vervangen.
Schroefjes/zwarte pinnetjes heb ik al verwijderd maar het passieve gedeelte van de fan zit muurvast. Hoe moet ik deze verwijderen. Ik zie geen schroefjes o.i.d. meer. Gaarne hulp!

Voorzichtig!! proberen de Heatsink(koelblok) te draaien.
Anders de pc even aan zetten, zodat de boel warm wordt. pc uitzetten en stroom afkoppelen, voordat je probeert de heatsink te verwijderen

Geplaatst door frenz

Is het normaal dat het zo vast zit?
Ja, dit kan twee redenen hebben.
1. er is een thermische lijm als koelpasta gebruikt.
2. de koelpasta is dermate oud, dat het verdroogt is en door de warmte het koelblok vast plakt.

Mocht het met thermische lijm vastzitten is het dan toch los te maken op de manier die je aangaf?
Heb het moederbord pas gekocht, dan zal de koelpasta toch niet oud zijn?
Tot nu toe lukt het me niet, maar ik weet niet hoeveel kracht je kan gebruiken om het los te draaien.

Het kan dat je behoorlijk kracht nodig hebt. Met een videokaart kan het koelblok ook zo vast zitten, deze pakken de zoveel mogelijk luchtdicht in en vriezen deze dan in. Lijkt me niet aan te raden voor je moederbord.

Vergeet niet dat je garantie vervalt als je het koelblok veranderd.

Ik zal het nog eens proberen maar tot nu toe lukt het me niet.Wel jammer, want ik wil heel graag een goede passieve koeler op NB plaatsen. In ieder geval bedankt voor je advies!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan