Fan staat uit of is defect...

• Onderwerp starter Onderwerp starter PES6
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PES6

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Hallo mensen, ik heb een COMPAQ C700 laptop van ongeveer 6 maanden oud. De laatste tijd maakte de kooler veel geluid dus ik zocht op internet naar een oplossing. Mensen werden aangeraden om de koeler op een nauwkeurige manier schoon te maken.. ik dus heel nauwkeurig aan t werk, stofzuigerkop (ofzo) eronder gehouden heel eventjes om het stof eruit te halen, laptop stond uiteraard niet aan...

en nu werkt mijn verdomme kooler niet meer, zwaar *** dit.. laptop sluit na een tijdje vanzelf af vanwege de hitte.

iemand een oplossing hiervoor? een software ofzo waarmee ik het kan aanzetten? of is het defect? :(

dank bij voorbaat,

ik neem aan dat ie defect is dus dat word op sturen ,je hebt toch nog garantie erop?

Hoi,

Ik ben bang dat de fan het niet fijn vond die stofzuiger ik denk dat het niet software matig is maar dat hij gewoon defect is .
Daarom mijn advies zou terug gaan naar de winkel en het probleem voorleggen.

Modag

ik heb een garantie inderdaad, maar wat moet ik tegen ze zeggen? het is toch mijn eigen schuld, of niet?

en weten jullie of de usb kooler een oplossing is hiervoor?

edit: en ik heb sowieso geen tijd voor een eventuele reperatie. voorzover ik weet duurt dat weken of zelfs maandenlang.. :(

Laatst bewerkt:
Hallo

Waarom geen garantie claimen ???

En uiteraard niet vermelden dat je met een stofzuiger bezig bent geweest ....

Het zuiver maken van ventilatoren d.m.v stofzuiger zonder deze mechanisch te blokkeren --->

Het toerental v/d ventilator loopt onbegrensd op , deze genereerd een veel te hoge uitgangssspanning dewelke de aanstuurelektronika (motherboard) kan doen sneuvelen.

Vermoedelijk is dit in dit geval ook zo (indien je geluk hebt is het enkel de ventilator)

Peter

bedankt voor jullie snelle reacties ;)

ik zal deze week eens langs de winkel gaan :(:evil:

nog een vraagje: zou het aanschaffen van een usb kooler een oplossing zijn hiervoor?

Hallo

Om de volledige defekte C.p.u. koeling over te nemen ??? NEE

Om deze portable met terug werkende koeling te ontlasten ??? JA

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan