fan stopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
ik heb een athlon 64 3000+ en sinds vandaag valt mijn fan elke 5 minuten uit.....kan dit zijn door te weinig stroom (er zitten nog andere fans in de pc) of kapotte fan??

welke fan stopt ermee?
De anderen doen het wel goed? Ja? Dan is het duidelijk een probleem met die ene fan.
(kabeltje zit goed aangesloten?)

Je kan proberen om hem een beetje schoon te maken en te smeren, dat schijnt te kunnen helpen, als je het tenminste goed doet. Ik zou persoonlijk dit niet graag gaan uitproberen met een processor-koeler, maar dat ligt aan mij, denk ik.

het is alleen de fan van de processor dat zo doet, hij draait een paar minuten normaal en dan begint hij plots te vertragen tot hij volledig gestopt is, ik heb een log laten maken met "asus probe" maar blijkbaar kan ik deze niet opslaan in een text bestand of zo......

Laatst bewerkt:
is dat niet het systeem van amd?
Het zou kunnen dat hij alleen op volle kracht werkt als dit voor de temperatuur nodig is.
Dus je moet tegelijk naar de temperatuur kijken. Gaat de fan weer draaien als de temp stijgt, dan is er niets aan de hand

Geplaatst door marsmannetje
is dat niet het systeem van amd?
Het zou kunnen dat hij alleen op volle kracht werkt als dit voor de temperatuur nodig is.
Dus je moet tegelijk naar de temperatuur kijken. Gaat de fan weer draaien als de temp stijgt, dan is er niets aan de hand

Een CPU fan die helemaal stiltaat? Voor een athlon 64 lijkt koeling mij altijd nodig, zelfs als de processor idle is..

nee de fan vertrekt niet meer achter dat hij is gestopt, en inderdaad, het min. aantal toeren normaal staat op 2600rpm, als er niets gedaan wordt. op t moment blijft hij normaal draaien, afwachten dus of het nog eens gaat gebeuren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan