Fan videokaart kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylke

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Hallo, de fan van mijn videokaart maakte een hoop lawaai. Ik heb hem helemaal losgehaald, al het stof er uit gehaald en dergelijke maar dat helpt niks. Is er een mogelijkheid deze fan te maken of kan ik hier bij een computerzaak een nieuwe fan voor krijgen? Het betreft een Geforce 6600.

Kan het kwaad het stekkertje van deze fan er uit te halen en zonder aparte videokaart fan te draaien? Volgens mij is de geforce 6600 geen zwaar kaartje en ik vermoed zelf dat dit geen (grote) problemen op zal leveren.

Kan iemand mij met bovenstaande vragen helpen?

Groeten,

Hylke

Zonder koeler gaat niet, die zit er niet voor niets op:D

Andere koeler halen dus

Bedankt voor je reactie!

Draai nu ongeveer een uurtje zonder en de GPU Diode is constant 68-72 graden. Ongeveer hetzelfde als wanneer ik hem wel laat draaien. Wat is het ergste wat er kan gebeuren? Videokaart stuk? Of is er een grote kans dat hij dan andere componenten meeneemt?

Laatst bewerkt:
Zijn er nog meer mensen die mij kunnen helpen?

Op basis van bovenstaande informatie denk ik er toch maar over om een nieuwe videokaart te kopen. Ik zit te denken aan de Geforce 9400GT of 9500GT. Ik vroeg mij of mijn moederbord deze kan draaien. Uiteraard moet het qua slot passen, dat is het geval (pci-e 16x). Maar aangezien deze kaart veel nieuwer is dan mijn moederbord vraag ik mij af of dit problemen oplevert.Mijn moederbord is een Gigabyte K8NF-9..

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Oke bedankt voor je advies! Ik zal het meenemen in mijn uiteindelijke beslissing ;)!

Zouden jullie mij misschien nog kunnen helpen voordat ik de verkeerde haal :P.. Ik lees op internet van alles over PCI-E. Als ik het goed begrijp gaan de verschillen met name over de bandbreedte ervan. Even voor de zekerheid, stel dat ik deze kaart koop: http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=33364 (PCI-E 2.0) Past deze dan in mijn PCI-E 16x slot of is PCI-E 2.0 een apart slot?

Kan echt nergens een eenduidig antwoord of uitleg van PCI-E met al zijn verschillende soorten, aansluitingen en benamingen vinden.

Goh dat verrast me toch wel behoorlijk!! Ben nu wel heel sterk aan het twijfelen :O!

Bedankt voor de info en moeite allemaal!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan