fan videokaart maak veel geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

musii42

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2009
Hallo beste helpmij,ik had een nieuwe pc gekocht 5maanden gelede en er kwam steeds een irritante geluid ik ging effe de kast open make en het lag aan de fan van de videokaart wat kan ik daar aan doen valt het onder de pc garantie??:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Denk niet dat het onder garantie valt is hij wel stof vrij en over welke kaart gaat het.

Modag

help

stof weet ik niet hoe ik het d'r af krijg maar het is een nvidia geforce9500:confused:

Is gewoon de lucht die er door gaat. En anders missen mijn oren wat geluid (Hoe hardt ik m'n speakers ook draai, hoor niks ergs).

Download Rivatuner 's, installeer het, en dan kan je verschillende dingen met je videokaart doen. Met 10 minuten staan hier een paar screenshots hoe je de ventilator wat zachter kan laten draaien. (Wel met risico dat het wat warmer wordt.)

Zie mijn latere post.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Na dit gehoord te hebben is het verstandig om toch contact met de winkel te zoeken en het probleem voor te leggen dit klinkt inderdaad niet lekker en klinkt anders als dat hij vol stof zou zitten.

Modag

Is gewoon de lucht die er door gaat. En anders missen mijn oren wat geluid (Hoe hardt ik m'n speakers ook draai, hoor niks ergs).

Download Rivatuner 's, installeer het, en dan kan je verschillende dingen met je videokaart doen. Met 10 minuten staan hier een paar screenshots hoe je de ventilator wat zachter kan laten draaien. (Wel met risico dat het wat warmer wordt.)

Vind je dat echt goed klinken Of hoor ik dit niet goed.

Modag

ja

Maar ik denk wel dat de winkel garantie moet geven want eerst maakte hij geen eens geluid?? mediamarkt:rolleyes:

Nee klopt inderdaad niet. Kijk zelf voor de zekerheid even of er geen kabeltjes / stekkertjes IN de ventilator zitten. Anders inderdaad (Zoals Modag al zei) contact op nemen met Mediamarkt.

Hoi,

Misschien is het mogelijk om eerst als je tenminste die in de buurt hebt bij de plaatselijke pc boer dit laten horen bij mediamarkt zullen ze hem gelijk opsturen denk zonder er naar te luisteren.

Modag

nee

Ik zeg gwn dat ze er naar moeten luisteren want het is hun schuld snapie:thumb:

Hoi,

Oke, hoop voor je dat dat lukt ze zijn over het algemeen niet zo meegaand maar elke mediamarkt is anders dus wie weet.

Modag

Het klinkt idd niet zoals het zou moeten klinken.
Probeer toch terug te vallen op de garantie

ja

Ja ik het het zeker doen op de garantie :thumb: dankje voor alle hulp iedereen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan