Fannetje op moederbord uitzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Hoiii,

Mijn pc maakt de laatste tijd enig lawaai en nu blijkt dat het fannetje op me moederbord de boosdoener is. Voorheen heb ik er eerlijk gezegd geen last van gehad. Iemand enig idee hoe ik hem stiller kan krijgen (minder aantal toeren laten maken?)
Is het misschien een optie om hem NIET te laten draaien, want bij me vorige moederbord was het fannetje ervan ook kapot maar ik heb eigenlijk nooit problemen ermee gehad of zou het bij deze te warm worden?

Iemand tips??

Ik denk dat je de Chipset fan bedoelt(Northbridge), soms is deze echt nodig soms niet. Ik kan hem gelukkig met Speedfan regelen. Je kan kijken of dat bij jou ook wil.
Speedfan:
http://www.almico.com/speedfan.php

Ik moet erbij zeggen, dat ik een oudere versie(4.09) gebruik, omdat de nieuwste verise niet m'n fan's kan regelen.:(

Als hij niet van je CPU is en je hebt hem er zelf niet opgezet, Lijkt mij dat hij er niet voor niets zit...

schoonmaken schoonmaken en nog eens schoonmaken!!!! :D
gewoon het stof eruit (met stofzuiger :confused: en alcohol -> van de drogist en wattenstaafjes)!
als er geen stof in zit, maar dan ook niks, dan heb ik niks gezegt:D

succes:thumb:

roylodder zei:
gewoon het stof eruit (met stofzuiger :confused: en alcohol -> van de drogist en wattenstaafjes)!
Geef je ook meteen aan dat de stofzuiger op de langzaamste stand moet en niet te dicht met de stofzuigermond bij de onderdelen.;)

Een drupje teflonspray in de lager doet wonderen, zit onder de sticker, en zit meestal aan de onderkant.

Dat ding zit er niet voor niets op.

ja dat is ook zo, maar soms moet je hem even op de hoogste stand(voor wie echt nooit schoonmaakt), ligt ook aan je stofzuiger trouwens
en teflon wil ook wel eens helpen idd.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan