fanregelaar werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
2.297
(Ik probeer toch zelf het lawaai van m'n nieuwe pc aan te pakken...)

Dat lawaai blijkt vnl. afkomstig van de fans van de voeding. Die heeft een '2-pin fan rpm signal connector' en deze is aangesloten op een 4-kanaals fanregelaar. Maar als ik aan het betreffende knopje draai gebeurt er niets! Ik heb een andere aansluiting geprobeerd: geen effekt.

Wat zou de reden kunnen zijn??

Groet,
Dick

P.s. Even voor de duidelijkheid: als ik een andere ventilator aansluit op de regelaar werkt het wèl.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, moest even een paar keer lezen om het te begrijpen...
Maar ik denk dat je iets verkeerd begrepen hebt.
Jij wil de fan van de voeding gaan regelen door middel van een soort fan controller?
(dat begrijp ik althans uit jouw verhaaltje)

Dat zal niet gaan, de fan van je voeding blijft namelijk altijd op dezelfde constante snelheid draaien, daar is niks aan te veranderen.
De pins die jij bedoeld op de voeding, die zijn namelijk niet om je fan te regelen, maar lijken me eerder een mogelijkheid om (als je bijvoorbeeld een hardwaremonitor hebt) de snelheid van je fan af te lezen. Die pins zullen waarschijnlijk een signaal afgeven waarmee je de snelheid van de fan in je voeding kunt aflezen.
En helaas voor jou, ik ben bang dat je met een lawaaierige voeding zult moeten leren leven, daar is niks aan te doen bij mijn weten.
 
Hollender, je vergist je. Die ventilatoren waren in principe qua snelheid te regelen, alleen het werkte niet.
Maar, het probleem is opgelost. De pc is terug gegaan naar de leverancier en er is een nieuwe voeding in gegaan. Nu een ventilatorloze! (Een Yesico.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan