Fans blijven draaien na uitschakelen varierend van 30 sec tot 10 minuten..

Status
Niet open voor verdere reacties.

madoow

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2010
Berichten
11
Ik heb gisteren mij pc terug gekregen van HP omdat de videokaart kapot was. sinds dien draaien de fans door als ik de pc uitzet, ik heb nu geen zin om weeer 6 weken te wachten dus probeer ik het maar zo. WIE HELPT MIJ?
 
Je noemt geen type dus doe ik even een kleien gok...start ej pc op, druk op DEL (of F12) om in de BIOS te komen.
Controleer daar eens of je iets in kunt stellen met je systeem fans.

Suc6!:thumb:
 
Dat in de BIOS heb ik al geprobeert maar het lukt niet.. Het is een HP G5130NL Moederbord etc weet ik niet maar alles is standaard videokaart is een Nvidia G315 1GB
 
makkelijke oplossing:
als je klaar bent zet je gewoon de voeding uit:rolleyes:
 
Dus elke keer stekker eruit trekken want er zit geen knopje achter?
 
meestal zit er wel een powerbutton op je voeding maargoed, ik heb echt geen idee waar het aan zou kunnen liggen, je zou ook zo'n stekkerblok kunnen kopen met een knop erop, en dan gewoon elke keer uit doen als je klaar bent, bespaar je ook nog eens stroom :thumb:

EDIT:
het zou ook nog kunnen zijn dat de componenten te warm zijn en dat je pc ze blijft koelen tot ze goed afgekoeld zijn, dit heb ik soms ook met m'n playstation 3
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je de pc uitzet blijft het moederbord altijd onder stroom staan echter in jou geval stuurt deze stroom ook de fans nog een 30tal seconden uit. Zou ergens een lek kunnen zijn of zo, of iets verkeerd aangesloten....
Ik raad je toch aan om HP eerst nog even te bellen en het voor te leggen, ook aangeven dat je NIET weer zolang wilt wachten, het is immers iets wat nu ineens de kop opsteekt.

De tip van MB14 zou ik ook ter harte nemen en zeker testen of het helpt. Daarna kan je altijd beslissen wat je wilt want oplossen doe je het dan niet echt.

Suc6!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan