Fans draaien even en dan stil

Status
Niet open voor verdere reacties.

voodi

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe computer gebouwd, maar de levertijd van me kast was lang en dus even in een andere kast gebouwd. Vandaag was me nieuwe kast er eindelijk en heb meteen de computer in de nieuwe kast gebouwd, wanneer ik de computer aan doe, draaien de fans vijf seconden, en dan houden ze op, daarna beginnen ze weer te draaien, en gaan ze na een tijdje weer uit, heb vanalles geprobeert. Andere voeding aangesloten, powerbuttons van oude kast overgezet enz enz, niks helpt. Heeft iemand een idee hoe dit kan komen? Kheb t gevoel dat mn (net nieuwe) moederbord is overleden ofzoiets.

Hoi !

Afstandsbusjes correct geplaatst ?

Hoor je bios-beeps ?

Is tijdens de ombouw niet toevallig de CPU-koeler geraakt zodat die niet meer correct op de CPU zit ?

Voorzichtig geweest met de z.g statische electriciteit ?

Greetz,

Harry.

Afstandsbusjes?

Ik heb de CPU cooler er een keer opnieuw op vastgezet dus zou goed moeten zijn, geen bios beeps, en naar mijn weten ben ik voorzichtig geweest ivm statische dingen

Ik zie al wat afstandsbusjes zijn, nee die had ik niet geplaatst, wist niet dat dat moest, maar heb het moederbord nu los op de tafel liggen met de voeding ernaast, en heb dit probleem nog steeds.

je hebt best kans omdat je geen afstand busjes had gebruikt ,en de pc aan gezet,dat er ergens kortsluiting is gemaakt,en dat er nu iets niet meer werkt

hij begon idd wel te stinken, maar dus het moederbord is kapot?

mvg,
kees

geheugen denk ik niet? voeding ook niet want ik heb een andere voeding getest en deed het ook niet

Als je je mobo gewoon bloot tegen de ijzeren wand van je kast geschroefd heb vrees ik het ergste..Wat bertus aanhaalt "of,of,of," kan ook en, en, en zijn. Enige wat je kan proberen is om telkens een ander onderdeel te wisselen, beginnen met je moederbord.

Of te wel.. Door het niet plaatsen van:
BUS3FM.JPG
is er kortsluiting onstaan tussen de kast en de moederbord.

Wat je zou kunnen proberen is de andere hardware even testen op een andere computer. Met de hoop dat die het nog doen.

Hoi !

Tja......

Hoe smijt ik geld over de balk.....

Ik kan er mijn m'n pet niet bij

Greetz,

Harry.

naja... wanneer alleen het moederbord kapot is is het niet zo probleem (ebay, 14 euro:p) maar ben bang dat me processor kapot is, en dat wordt idd een duurder geintje. Voor de rest alles wat er aan hing was uit me oude computer om hem draaiende te krijgen dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan