fans in de pc slaan op hol

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker242

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2012
Goedeavond,

Vanmorgen startte ik mijn pc op en begonnen beide fans opeens heel hard te blazen, ik heb de pc opengemaakt en hem helemaal uitgezogen (er zat vrijwel geen stof in), daarna toen ik de pc aanzette begonnen de fans gewoon weer opnieuw keihard te blazen! ik heb programma open hardware monitor geinstalleerd en gekeken naar de tempraturen in de pc. Ik zag hier normale tempraturen staan behalve bij 1 sensor, daar staat 99 graden, ik heb geen idee of de sensor kapot is en of dit te maken heeft met de opeens op hol geslagen ventilatoren in de pc.

hierbij een foto van de tempraturen van mijn pc.Screenshot 2014-05-08 22.08.06.png

alvast bedankt voor het lezen en eventuele helpen, alle mogelijke hulp is welkom!

Mvg gebruiker242

Naar mijn weten is het vrij normaal dat de ventilatoren bij het opstarten van de PC eventjes op volle snelheid draaien om (kort) daarna terug te gaan naar een normale snelheid.

Beste gast0158,

allereerst bedankt voor het meedenken en antwoorden,
mijn exuses voor het onduidelijk uitleggen van het probleem, de ventilatoren maken continu een hard lawaai ook als de pc gewoon aanstaat (al de hele dag).
Misschien is het niet slecht voor de computer zelf, maar het geluid is zeer storend!. Ik durf de fans ook niet los te koppelen ivm misschien eventuele oververhitting?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mvg gebruiker242

zoek in de bios naar fan control opties
kans is groot dat die is uit geschakeld na stroom uitval of iets dergelijks?

wat indirect ook betekent dat je bios batterij brak is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan