Fans MSI GeForce GTX960

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsojo

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hallo allemaal,

Ik heb deze week een MSI GeForce GTX960 2GB in mijn computer geïntstalleerd, en nieuwe voeding erin geplaatst.
Alles werkt prima, zware games runnen nu op Ultra settings zonder enige problemen.

Nu ging ik dus kijken in mijn kast, en het viel mij op dat de fans van de videokaart niet draaien. De GPU zelf voelt niet gloeiendheet aan, wel warm tot vrij warm. Ik vroeg mij dus af, is dit normaal, of kan ik iets raars gedaan hebben met het aansluiten van de voeding?

Alvast bedankt,

Lars

Hoi,

Kijk eens als je aan het gamen bet of ze dan nog steeds niet draaien en kijk eens in deze toestand welke temperatuur je kaart nu hebt.

De nieuwste kaarten van MSI hebben een super cool stand. Als het niet nodig is, dan kan het zelfs zo zijn dat de fans niet draaien. Staat zelfs een aparte stikker voor op de kaart die je voor installatie moet verwijderen.

Staat zelfs een aparte stikker voor op de kaart die je voor installatie moet verwijderen.

DIE HEB JE TOCH WEL VERWIJDERD HÈ! Zo niet, dan is het 99% zeker dat de fans doorgebrand zijn...

Ten tweede, de nieuwe GTX Maxwell generatie videokaarten hebben een feature die de fans stil laat staan wanneer deze niet nodig zijn (bij een temperatuur onder de 60 graden). Dit is ook bij de MSI GAMING series GTX-kaarten.

Beste allemaal,

bedankt voor de snelle reacties.

Ik heb natuurlijk wel het plastic verwijderd. Ik denk dat het inderdaad klopt dat de fans niet gebruikt worden wanneer de videokaart niet te warm is. Daarnaast kan ik het niet echt goed testen omdat ik niet een zware game heb geïnstalleerd, en helaas heb ik nog niet precies gevonden hoe ik de temperatuur kan monitoren... Misschien iemand daar nog een oplossing voor?

MSI levert software mee met de videokaart daar zitten ook utility's bij om videokaart temperaturen uit te lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan