Fans niet herkend?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Domyras

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2008
Well ik heb een goede pc gekocht in Duitsland en in elkaar late zette door men broer en oom... hij wou eerst ni opstarte omdat... de ram kaarte stake niet juist :o
Ik heb hem nu al... wat? een half jaar? ja ongeveer...
en nu heb ik speedfan gedownload en gemerkt dat de temperaturen wat hoop oplopen. :shocked:
dus ik wou in alle spoed de fans wat harder zetten voor de afkoeling maar wat blijkt?
de fans draaien wel maar ze worden blijkbaar niet herkend door de pc...
ik ken wel iets af van pc's maar nix van hardware en dus vroeg ik mij af als iemand mij SIMPEL kan uitleggen hoe ik die moet laten "herkennen" door de pc...
voor extra info mail me gewoon (check me profiel)

alvast bedankt,
grtz.
Domyras

Hoe zijn ze aangesloten? Om de snelheid aan te kunnen passen moeten ze met een 3pins stekker op het moederbord aangesloten zijn. Als ze rechtsteeks op de voeding zijn aangesloten gaat het niet lukken.

als er geen fan controller tussen zit val er weinig te regelen.
wat je kan doen is de pc stof vrij maaken.
en wat noem je hoge temps.
speed fan geef ook slechte meldingen door dus kijk voor de echt temps in de bios.

Als je fans wel draaien is er ieder geval koeling.

Als je fans wel draaien is er ieder geval koeling.

ja, als ze allemaal dezelfde kant op draaien wel (voor laag in, achter hoog uit, wel)

als zowel voor laag op in staat gericht en achter ook op in staat gericht krijg je warmte ophoping :shocked::shocked:

Er zij mensen hier op het forum die hun fans hebben afgeregeld met Speedfan ...
het kan dus wél !!

Het kan maar dat is afhankelijk van het moederbord of die dat ondersteund, vermoedelijk kan jou moederbord dat niet maar zonder het type te weten weten we dat natuurlijk nooit zeker

Ja dat schiet indd niet op als ze de warmte ninnen houden,

Je kan het proberen met een biosupdate...misschien dat daarna eea wel herkend wordt...en anders zou ik misschien ook kijken naar een fan controllertje, ben nbiet zo kapot van software matige oplossingen maar wie ben ik XD

Wat voor mobo zit er precies in?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan