Fans nog aan als systeem op stand-by

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Berichten
621
Beste allemaal, ik heb gisteren een crash van - gelukkig alleen maar - mijn voeding gehad. Nu heb ik tesamen met nieuwe voeding ook o.a. gelijk 2 CoolerMaster casefans gekocht. Ik heb mijn PC redelijk vaak op stand-by staan maar nu blijven die casefans draaien. Is dit gebruikelijk en zo nee: wat kan ik hieraan doen?

Tnx alvast voor jullie reacties!
 
Op het moederbord, hier had ik iig nog 2 aansluitingen hiervoor...
 
Ik dacht dat het fan de fan zelf af hing. Staat op de verpakking van die CM'ers toevallig dat ze uitgaan als de PC in stand-bye gaat?
 
Ahum, helaas heb ik de verpakking al weggegooid, ik heb op de site van CoolerMaster zelf al gekeken maar daar staat ook niet al te veel hierover. Ik heb er wel adapters bijgekregen die van de gewone power af komen. Ik denk alleen niet dat de stroom van laten we zeggen de harde schijf gaat als de PC op stand-by staat, misschien dat jij dit weet en anders kan ik het wel eens proberen. Is er bijv. geen IDE-kaart waarbij je de fans met een stukje software kunt regelen? Ik heb in de BIOS gekeken maar daar is niets regelbaar, daar staan alleen temps...
 
Je kan natuurlijk een baybus of rheobus kopen, daarmee kan je je fans in toerental en dus geluidsproductie regelen.

Je kan je fans ook permanent op een lagere spanning (7/5V) laten draaien, dan hoor je ze amper/niet maar de koeling vermindert er niet echt door.
 
Kan dit dan vanaf het moederbord? Ik heb deze optie niet gezien toen ik in de BIOS keek... En die Baybus en Rheobus, is dat software of zijn dat merknamen van andere fans?
 
Of als je het niet ziet zitten om zelf zoiets te bouwen, kan je ook een kant-en-klare kopen, die bouw je dan in een vak waar normaal gezien apparaten als CD-spelers in zitten, in. Bijvoorbeeld deze Zalman MFC-1:

zm-mfc1-b2.gif


Prijzen: http://www.tweakers.net/pricewatch/54102
 
Hello allebei, zelf bouwen zie ik idd niet zo zitten, dus ik heb weer wat leuks voor op mijn verlanglijstje! Ik wil binnenkort toch ook een andere kast kopen dus dan is dit ook wel leuk voor erbij...

Tnx voor jullie vlotte reacties! :thumb:
Grtz fun_surfer
 
Als je een nieuwe kast koopt, zorg dat je genoeg 5,25 inch brackets hebt in die kast.:)
 
Ja zeker, ik heb er gezien met 4 en een serveruitvoering met 6, allebei van Chieftec. Ik zou genoeg moeten hebben aan die éne met 4, heb ik nagerekend. Maar daar moet ik inderdaad even op letten...
 
Je hebt gelijk, ik zag in eerste instantie geen verschillen maar in de reviews zag ik deze wel. Ik had deze dragontower al op mijn 'wenslijstje' gezet! ;)
BTW, op de site van Informatique zag ik dat degene die ik wil 'miditower' wordt genoemd en daar hebben ze ook een 'servertower'. Vandaar dat ik deze term had overgenomen... :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan