Benchmark waarden fanxiang 512GB Fast External SSD Flash Drive

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb interesse in deze Flash Drive. Echter 2000 zegt mij niets als ik daar geen bewijs van heb. Immers de aansluiting is denk ik bepalend voor de waarde read and write.
Weet iemand de benchmark-waarden te vinden.

Ik zou het logisch vinden dat fabrikanten deze waarden zouden vermelden. Dus type aansluiting:
Code:
                Read             Write

USB 2.0          100             200

USB 3.0            200                400

USB 3.1 gen2x2    300                500

USB 4.0            400                600

Ik kocht een USB-stick van SanDisk 512 GB en daar stond een hoge waarde bij maar in de praktijk was die zeer sloom en 50 euro weggegooid geld.

Onderstaand de resultaten van een test uitgevoerd op een externe SSD Samsung 990 met 7450 en 6900 read and write aangesloten op USB 3.0

Is dat niet bedroevend slecht?

Benchmark Samsung 990 2TB.png

Laatst bewerkt:
Je hebt (tenminste zo lees ik het) heb je een M2-80 NVME SSD in een externe drive gestopt, deze aangesloten op een USB3.0 poort, welke in dit geval de bottleneck vormt.
Daardoor behaalt deze zijn volle snelheid niet!

De 990 drive heeft de volgende snelheidscodering PCI-e 4.0x4, en behaalt deze snelheid NOOIT via een externe drive, daar is de USB3.x niet snel genoeg voor, alleen op een moederbord welke deze snelheid ook ondersteunt, kun je deze waardes (of dicht in de buurt) behalen. (testen/meten)

EDIT: De gegevens in je CrystalDiskMark zijn m.i echt niet slecht, ze geven een indicatie van wat de SSD maximaal kan lezen/schrijven via de controller in deze externe behuizing dmv de USB3.0 aansluiting.

Laatst bewerkt:
Ja, dat ben ik met je eens. Maar het is triest dat er dan veel opslagmedia op de markt is wat geen enkele waarde heeft omdat de aansluiting/ondersteuning bepalend is voor de snelheid. En dat gegoochel met die USB 3.0 gen tot de zesde macht is allemaal zeer verwarrend en zet de consument op een dwaalspoor. Wat heeft zo'n Flashdrive voor zin als überhaupt die waarde niet kan worden gehaald?
Ik ben er maar mee gestopt want die read and write-waarden zijn als je zo weergeeft niets waard en zeggen niets.

Terug
Bovenaan Onderaan