Far cry 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meric

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Ik heb een nieuwe ASUS N56 laptop gehaald met hieronder de specs

Intel i7 3630QM 2.4GHz
6 GB DDR3 RAM
Nvidia GeForce GT 650M 2 GB

En ik heb Far Cry 3 gedownload, en hij blijft haken ( reageer sloom )
Ik heb alles op LOW gezet maar nog steeds draait het spel niet soepel...

Weet iemand misschien waar het aan ligt?

Probeer eens je video kaart drivers te updaten. Ga naar de site van je fabrikant en zoek naar de updates.

Probeer eens de videokaart toe te wijzen aan het spel, rechtermuisknop op bureaublad --> Nvidia configuratiescherm --> 3d instellingen, volgens mij kun je hier aanzetten dat je altijd op je krachtige gpu draait, het tabblad er naast kun je ook het spel toewijzen aan de videokaart, misschien dat dit helpt?

Op tweakers.net stond er een artikel dat het spel al niet soepel draait op de laatste nieuwe gpu's, ik kan dit ook bevestigen, je zal moeten wachten op een driver van nvidia :confused:

Kijk even of het helpt om het spel wel of niet in DX11 modus op te starten en leg je laptop eens aan de netstroom. Het kan zijn dat je laptop niet maximale prestaties kan leveren op alleen de batterij.

Hij draait nu moeiteloos op Low, medium ga ik nog proberen.
Is het normaal dat er veel warme lucht uit mijn laptop fan komt? Is het nemen van een fan cooling pad slim?

Je hebt een goede laptop en zou het spel op high moeten kunnen spelen. Dit heb ik zelf namelijk op een vergelijkbare laptop wel gekund. De warme lucht is normaal omdat je hem goed aan het werk zet door dit spel te spelen. Gebruik hem bij voorkeur op een vlakke ondergrond en niet op je schoot. Op een vlakke ondergrond kan de laptop beter de warmte kwijt omdat er dan een luchtlaag onder de laptop aanwezig is. Je kan met verschillende programma's kijken hoe warm je cpu/gpu wordt. (rivatuner, coretemp, speedfan) Dan kun je kijken of de temperaturen nog binnen de perken blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan