• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fasenverdeling projecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronno1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2016
Hallo,

Ik zit met een probleem, waar ik zelf niet aan uit kom.

Ik wil graag projecten vergelijken met elkaar, qua het verloop van uren. Om dit te doen wil ik ieder project opdelen in 5 fasen, omdat ieder project een verschillende looptijd heeft. Zo kan ik moeilijk het verloop vergelijken wanneer het ene project 5 maanden duurt en het andere project 16 maanden.

Wanneer ik bijvoorbeeld een project van 11 maanden opdeel in 5 fasen heeft iedere fase dus 2,2 maand. Dan wil ik dus ook de uren per fase eruit kunnen halen. Dus dan worden maand 1 en 2 helemaal meegenomen en maand 3 voor 0,2 deel. Bij fase 2 wordt dan dus 0,8 deel meegenomen van maand 3 en 1,0 deel (hele maand) van maand 4 en 0,4 deel van maand 5... enz..

Het bijgevoegde excel-bestand maakt het misschien verder duidelijk.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Alvast bedankt!Bekijk bijlage Vraag excel-forum.xlsx

Zou dit de oplossing voor jou kunnen zijn, een UDF funtie, aangepast op dit bestand, nu aantal fasen 5, maar met een kleine aanpassing kan dat variabel worden.

Bijlagen

Bedankt allebei! Ga er eens mee aan de slag in m'n eigen bestand.

Ziet er in ieder geval goed uit!:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan