fat 32 naar ntfs mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

roellie

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2002
Ik wil van fat 32 naar ntfs
Na het invoeren van de volgende gegevens convert c: /fs:ntfs
krijg ik de melding voer volumenaam in
hier voer ik c in,krijg als melding ongeldige volumenaam.

Wie kan mij verder helpen

Roel

Je moet bij volume naam invullen die bij "Deze computer" staat, dus waarschijnlijk C:. Let op dubbele punt.

Je hoeft in principe geen volumenaam op te geven. Het mag wel en je kunt dan een willekeurige naam opgeven. 'c' zou ook moeten werken.
Is de conversie van fat32 naar ntfs wel gelukt, of werkt dat ook niet?

Ik krijg alsmaar de melding er is een onjuiste volumenaam voor dit station ingevoerd

Ook als je gewoon op ENTER drukt (geen volumenaam dus)?
Dit bericht wordt volgens mij namelijk pas weergegeven als de conversie al voltooid is.

Wat is je volumenaam nu? Als je 'vol' tikt dan staat het bovenaan, of 'Het volume in station C heeft geen naam.' als er geen naam is opgegeven.

Misschien moet je eerst je volumenaam wijzigen en kun je dan de conversie uitvoeren?

Ik heb gekeken op de eigenschappen van C het bestandssysteem staat nog steeds op fat32,maar als ik deze wil formatteren dan geeft hij als bestandssysteem ntfs aan

Hmm, dat is helemaal vreemd. Als je convert echter uitvoert op een volume dat al een NTFS indeling heeft dan krijg je het bericht: Station C: is al NTFS.
Kun je de volumenaam wel gewoon wijzigen dan?

Als de "volumenaam" gevraagd, wordt, dan wordt niet de driveletter bedoeld, maar wel de naam die achter de driveletter staat (vb. D: (Data)), dan is "Data" de volumenaam, die kan, volgens de instellingen, ook voor de driveletter staan. Bij mij is de volumenaam van C: "WinXP", en dat staat zo in de verkenner:
WinXP (C:)

Jan

Beschik je niet over een programma als Partition Magic? Daarmee kun je de klus ook klaren, maar is het veel duidelijker wat je doet.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan