Fat 32 naar NTSF

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAMMAR

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Kan ik met parition magic de twee partities op een harde schijf gewoon omzetten naar NTSF??
Er draait win XP home op en de harde schijf is ooit, zo gekocht, fat 32 geparitioneerd.
Kan er iets fout gaan met geinstalleerde programma's??

HAMMAR

Bijlagen

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    72,8 KB · Weergaven: 64
Altijd kan er iets fout gaan, bijv. door stroomonderbreking.
Maar met PM ben je toch aardig save.

Je kunt het ook laten doen door XP zelf:

Dit doe je als volgt:

Klik op de Start knop en daarna op Run … om de opdrachtregel weer te geven. Voer nu het volgende commando in: convert C: /FS:NTFS

Druk dan op enter, en bij de volgende herstart krijg je hetzelfde venster als bij foutencontrole, alleen nu gaat Windows de schijf omzetten

zorg wel dat je de juiste driveletter opgeeft alvorens je de procedure start en dat je eerst een backup maakt van belangrijke gegevens.

want je geeft een comando (convert) voor de c schijf, en niet voor een bestand wat op de c schijf staat

Te vroeg gejuicht, als ik het commando uitvoer opend er zich kort een dosschermpje, wat even snel weer weg is.
Na het opstarten gebeurd er niets.........

HAMMAR

Ga eerst na uitvoeren en tik daar in cmd en geef enter

Tik daarna het commando van convert in.

Je moet intikken:

convert C: /FS:NTFS

zoals al hierboven al is aangegeven.

heb ik gedaan, kan nog wel lezen hoor;)
Inmiddels met PM gedaan, zonder problemen.

Thnx anyway,

HAMMAR

kan je je schijf ook omzette met xp er al op of word alles dan geformatteerd?

dus als k opstart met de disks van pm8.0 dan kan k me c en d partitie zonder te formateren en dingen kwijt te raken omzette naar ntfs

en wat is eigenlijk het verschil tusse fat32 en ntfs?

dat lukt dus nie he heb pm8.0 disks opgestart maar kan dan niet kiezen convert fta32 to ntfs of moet k pm 8.0 gewoon ff instaleren?

is al gelukt bedankt mzzl

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan