Fat 32>ntfs

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Heb nieuw systeem waarin ik behalve een nieuwe harde schijf ook mijn oude schijf van 40 GB gedaan heb.
Nadat ik de belangrijke bestanden heb overgezet naar de nieuwe 80GB schijf heb ik de oude geformatteerd.

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze F schijf nu converteer van FAT32 naar NTFS want steeds als ik probeer bestanden over te zetten o.i.d. valt de pc spontaan uit en begint met schijfcontrole van die oude schijf.

Ga naar Start/Uitvoeren, type cmd en klik op OK.

Type nu 'convert f: /fs:ntfs' (zonder aanhalingstekens) en klik op Enter

Klopt het dat als ik cmd doe ik dan automatisch dit converteren ga doen vanuit de C:\documents&settings blah blah map of moet het vanuit de C:

Het kan gewoon vanuit C:\documents&settings blah .

De kans is wel groot dat hij de conversie niet kan uitvoeren voor de computer opnieuw wordt opgestart.

Hij zal dan ook met de melding komen of hij de conversie moet uitvoeren nadat de PC opnieuw is opgestart. Geef in dat geval JA

hij geeft aan dat converteren niet kan omdat volume door andere toepassing gebruikt wordt en dat ik eerst chdsk moet doen

Vanuit veilige modus dan maar ?

Laatst bewerkt:
Draai inderdaad eerst maar chkdsk of scandisk. Daarna kan je je bestandsysteem converteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan