FAT32 en Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpinningDick

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2007
Berichten
1
Deze week een externe harddisk gekocht die rechtstreeks op de TV kan worden aangesloten om films, foto's en muziek af te kunnen spelen. De bestanden worden hierbij eerst door mij met de computer op de externe harddisk geplaatst. De software op deze Grab'n'Go werkt alleen onder FAT32. Als ik deze harddisk met de USB aansluit op mijn Vista Desktop computer wordt de drive wel herkend maar krijg ik de melding dat deze eerst nog moet worden geformatteerd. Onder Vista kan dit alleen maar met NTFS en is deze drive dus hierdoor niet af te spelen op de TV.

Ik kreeg wel de tip om het formatteren in het formaat FAT32 met het freeware-programma SwissKnife uit te laten voeren. Het installeren van de software gaat probleemloos en als ik het programma run als Administrator geeft het programma wel aan dat de drive via de USB poort is verbonden maar bij de opdracht deze te formatteren krijg ik de melding "SwissKnife werkt niet meer" en wordt het programma afgesloten.

Wie heeft dit probleem al eerder bij de hand gehad en weet hiervoor een oplossing?
 
Hoi !

Op de site van SwissKnife lees ik niets over ondersteuning voor Vista !

Misschien ligt daar het probleem ?


Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan