Fat32 op externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter013

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2009
Ik heb een nieuwe externe schijf gekocht (PackardBell 1Tb) en via de USB-poort aangesloten. Geen problemen. Er zat ook een Software Suite bij, waarop ik automatische backup kan inplannen. Vanmorgen was het zover om de backup te starten, maar er gebeurde niets. Wel kwam het startscherm in beeld en de mogelijkheid om de backup handmatig te starten, maar verder gebeurde er niets. Ook andere mogelijkheden, zoals instellingen aan te klikken, is niet mogelijk.
Nu kwam ik erachter dat de externe schijf is ingedeeld in FAT32, terwijl mijn Vista-computer een NTSC-bestandsindeling heeft.
Kan dit daar aan liggen?
Ik kan wel gewoon de schijf benaderen via Verkenner en ook bestanden op de schijf kopieren, terwijl op het startscherm van de PB Software Suite staat vermeld dat het apparaat niet is aangesloten.
Iemand een idee?

Bedankt alvast.

Dat de software niet werkt komt denk ik niet door een verkeerd bestandssysteem van je externe hardeschijf.
Het is wel aan te raden om het bestandssysteem te converteren naar NTFS, aangezien FAT32 niet met hele grote bestanden kan omgaan, wat bij backups vaak het geval is.
Dit converteren is makkelijk en er gaat (bijna) nooit data verloren. Klik hier voor instructies.

Succes. :thumb:

Nou, of dat aan te raden is is maar de vraag. Als je de harde schrijf alleen maar met Windows PCs gebruikt dan kan dat wel ja. Maar PCs met OS X kunnen standaard niet naar NTFS schrijven. Linux PCs alleen als de correcte software geïnstalleerd is, wat meestal wel het geval is.

Nou, of dat aan te raden is is maar de vraag. Als je de harde schrijf alleen maar met Windows PCs gebruikt dan kan dat wel ja. Maar PCs met OS X kunnen standaard niet naar NTFS schrijven. Linux PCs alleen als de correcte software geïnstalleerd is, wat meestal wel het geval is.

De TS heeft niet aangegeven dat hij Linux of Mac OS X gebruikt (maar Windows Vista), dus vandaar dat ik het aanraadde.

De TS heeft niet aangegeven dat hij Linux of Mac OS X gebruikt (maar Windows Vista), dus vandaar dat ik het aanraadde.
Goed, maar het is wel handig om te weten, stel dat hij regelmatig bestanden van de Mac van een kennis moet halen dan wordt dat met NTFS lastig.

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik werk dus inderdaad alleen met Windows (Vista) en denk niet dat ik een ander OS ga gebruiken. Ik heb overigens geprobeerd om te converteren middels de volgende opdracht (via "uitvoeren"): "convert l: /fs:ntfs".
Ik krijg daarna (in een fractie van een seconde) het zwart schermpje te zien en dat verdwijnt weer meteen (ik had begrepen dat ik hierin nog e.e.a. moest bevestigen). Daarna gebeurt er niets.
Wat doe ik fout?

Start eerst cmd via uitvoeren en typ dan in het zwarte venster de convert opdracht, dan gaat het venster namelijk niet weg en kun je zien wat er voor melding komt. ;)

Ik heb mijn externe schijf kunnen omzetten naar NTSF.
Ik heb wel eerst mijn externe schijf moeten ontkoppelen, mijn pc opnieuw opstarten en daarna mijn harde schijf weer aansluiten.
Pas daarna kon ik converteren.
Mede dank zij jullie hulp (en ook een beetje van Binairies4all).

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan