FAT32-schijf zegt onterecht dat 'ie vol is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lennart5

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Hallo iedereen,

Mijn 500GB FAT32-schijf zegt onterecht dat 'ie vol is. Ik heb voor 146 GB aan data er op staan, en dus zou er nog zo'n 350GB vrij moeten zijn. Echter zeggen zowel Windows Verkenner, Total Commander als Disktective dat de schijf vol is. Weet iemand hier een oplossing of reden voor? Converteren naar NTFS is geen optie, daar de PS3 alleen met FAT32 werkt.

Groeten, Lennart.

Als je pc lekker draait nu, verwijder dan alle systeemherstelpunten behalve de laatste eens ( via start, alle programma's, bureauacessoires, systeemherstel).
kijk eens wat dat oplevert.

Oh sorry heren, even vergeten te melden dat het een externe harde schijf is, een Western Digital.

Oh sorry heren, even vergeten te melden dat het een externe harde schijf is, een Western Digital.

Advies: Kopieer de data naar de interne schijf als dat mogelijk is en formatteer de externe opnieuw.

Oke, dat ga ik even proberen. Heb je nog advies met welk programma ik het beste kan formatteren? Aangezien Windhoos normaliter Fat32 schijven maar 32GB kan maken. Ik heb het nu met HP USB Disk Storage Format Tool gedaan, maar dat geeft dit probleem dus...

Je kan die harddisk ook gewoon NTFS formateren via Windows zelf ..

Reden TS: "Converteren naar NTFS is geen optie, daar de PS3 alleen met FAT32 werkt"

Heb je de 500GB opgedeeld in meerdere partities of heb je er 1 grote partitie van gemaakt?

Het is 1 grote partitie. Het opvallende is ook dat Disktective de schijf als 147 GB groot ziet, terwijl Windows Verkenner nog net aangeeft dat het een schijf van 500GB betreft.

Maak de partitie eens kleiner en maak er eens 4 partities van +-133 GB. Zo uit mijn hoofd was er ergens een 147GB Limiet alleen weet ik niet meer in welke combinatie (FAT32 XPSP1/2/3 etc etc etc)

Oke, ga ik zo direct proberen. Weet je zo toevallig uit je hoofd of ik dit zonder bestandsverlies kan doen?

Topic opgeschoond, graag verder ontopic blijven.;)

Hallo iedereen,
Toch nog even naar een ander formatteerprogramma gezocht, en SwissKnife V3 heeft uitkomst geboden. Ik heb de schijf daarmee geformatteerd en ben nu bezig om de schijf verder vol te plempen. Iedereen heel erg bedankt voor de hulp, en ik hoop dat Aptje zijn beslissing herziet.

P.S @crash: Bij mij doet je link over het casemodden het niet, jammer want ik ben erg benieuwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan