FAT32 stick wordt niet geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

xlilyx

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
28
Ik heb afgelopen weekend een nieuwe pc gekregen (windows XP) die een FAT32 usbstick eerst wel kon openen, maar nu geeft hij deze foutmelding
553txs.png

hoe verhelp ik deze? het is nogal zonde om die te formatteren aangezien er zeker 8GB op staat (van max. 16gb) maar ik weet ook niet of dat de oplossing is...
 
Probeer er eens op te rechtsklikken en dan te kiezen voor Verkennen?

Tijs.
 
ik zie dat het me hiermee wel lukt om de inhoud te bekijken, thanx! maar als ik gewoon dubbelklik op de map, dan gaat die nog steeds niet open, is daar iets aan te doen?
 
Er zal in de hoofdmap van die schijf iets staan dat automatisch geopend zou worden als je gewoon dubbelklikt.

Maak eens via dat Verkennen een nieuwe map op de memory-stick, en verplaats alle bestanden in de hoofdmap naar die nieuwe submap en kijk of dubbelklikken dan wel lukt.

Tijs.
 
ik zie dat er iets bij staat met autorun, een verborgen bestand. als ik die verwijder komt die binnen x tellen weer terug, en alles naar een map verplaatsen helpt niet... wat is er aan dat autorunbestand te doen?
 
Ga je ernstig afvragen of je niet besmet bent met een of ander virus/trojan. Autorun.inf bestanden horen niet automatisch opnieuw aangemaakt te worden als je ze net verwijderd hebt, en zijn een startpunt voor als je Openen kiest ipv. Verkennen en wordt dus veel gebruikt door virussen/trojans.

Je kunt hiermee beginnen.
Voor verdere ondersteuning bij virussen/trojans etc. verwijs ik je door naar www.nucia.eu en www.bluemedicine.be

Succes,

Tijs.
 
bedankt voor je antwoord! helaas heeft ook dat niet geholpen... andere usb sticks, camera's e.d. die ik erin plug krijgen hetzelfde probleem maar die eerste usb stick kan ik op een andere computer probleemloos bekijken, dus ik snap er niets meer van :S
 
Nogmaals: Als er 'zomaar' bestanden op de usb-sticks worden gezet (zeker 'verdachte' bestanden zoals autorun.inf) dan moet ik me toch héél sterk vergissen als je niet ergens een ernstig virus/malware probleem hebt.

Ik zou me toch maar eens gaan aanmelden bij (een van) die 2 sites die ik aangaf, en daar eens je pc laten doorlichten. Lees wel even goed wat er van je wordt verwacht voordat je een vraag stelt, in welke sectie je je vraag moet stellen etc.

Succes,

Tijs.
 
zeer waarschijnlijk heb ik het probleem nu opgelost! nu blijkt een antimalwareprogramma inderdaad iets gevonden te hebben, ene backdoor.bot en er was iets een een scvhost (dus niet svc) virus ofzo maar die zijn nu weg, bedankt voor de hulp! :) ik heb nu ook geen problemen meer met usb sticks openen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan