FAT32 vs NTFS indeling Windows ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

BESTWELL

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2004
Berichten
84
Hallo, ik heb Windows ME, en een zogenaamde FAT32 bestandsindeling op de harde schijf.
Nu wil ik een .rar bestandje van een gedownloaded DVD "unrarren" maar ik kreeg de foutmelding "possible the disk is full", terwijl ik nog ruimte zat heb.
Na wat googlen ben ik erachter dat ik een NTFS indeling op mijn harde schijf moet hebben, omdat FAT32 geen bestanden kan verwerken van meer dan 4 gigabyte.
Ik heb geen idee wat het verschil is, maar voordat ik nu mijn harde schijf ga formatteren, kan dat wel met Windows ME ? of moet ik echt een keer XP gaan aanschaffen ?

Wie kan me helpen ?

Bedankt
 
Windows ME kan niet met NTFS overweg.

Windows 2000 en Windows XP (en Windows 2003) wel.
 
Hmmm....
Ik kan dus ook niet mijn C schijf op FAT32 laten staan en mijn D schijf naar NTFS converteren ?????

jammer :( want voor de rest werkt ME nog best...
 
Kan wel.. alleen kan Win ME hem dan niet meer lezen.

Als het een beetje een oude PC is zou ik Windows 2000 aanraden. Deze is veel minder belastend voor je PC dan XP.
 
Ok bedankt....

Mijn PCtje is nu een jaar of 3,4 oud....
Ik heb nu een
Pentium 3
800 Mhz
Mijn RAM (of was het ROM) 512 MB geloof ik
2x 40 Gigabyte harde schijf

wat denk je, lukt XP ook of toch maar beter de Windows 2000 ?
 
XP draait hier wel op hoor. De 800 Mhz is meer dan aanbevolen maar ik weet uit eigen ervaring dat bij het gebruik van zware/veel programma's je PC het toch wel benauwd kan krijgen... De geheugenbelasting van XP is wel een stuk hoger dan die van 2000 maar dat kan jouw PC makelijk aan.

Persoonlijk zou ik voor Windows 2000 gaan.. Ligt eraan of de PC voor zware dingen gebruikt wordt.

Overigens moet je wel even goed op de updates letten. Voor XP is Service Pack II uit en voor Windows 2000 Service Pack IV.
 
OK bedankt voor je antwoorden !

Ik gebruik mijn PC vooral voor het downloaden van muziek (via p2p-programma Soulseek en ook mirc), maar sinds ik een DVD-brander heb gekocht wil ik ook graag films kunnen downloaden....

Ga binnenkort ff proberen met Windows 2000, ik hoop dat iemand dat heeft !

Bedankt nogmaals...
Keep up the good work :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan