Fatal error: Class 'JUser' not found

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikietje

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Beste mensen van het Help Mij forum!

Samen met 2 anderen doe ik het webbeheer van de website van onze studentenvereniging.

De website loopt (liep) op Joomla 1.7 met een betaalde versie van de epic template en loopt al ruim een jaar zonder problemen!

Toen ik gisterochtend de website wou bezoeken was ik stomverbaasd toen ik de volgende melding op mijn beeldscherm geprint kreeg :
Code:
Fatal error: Class 'JUser' not found in /usr/home/vdama/public_html/libraries/joomla/factory.php on line 169

Uiteraard om ergenis te voorkomen heb ik eerst het internet afgespeurd, nou blijkt het dat er weinig mensen las gehad hebben van een Class 'Juster' not found, en het enige resultaat wat ik heb kunnen vinden.

In dat forum werd het probleem opgelost (het had een bekende oorzaak, nieuwe database server) door Joomla opnieuw te installeren (zonder images etc.)

Nu is mijn vraag of dat de oplossing gaat verhelpen, en of ik op deze manier mijn content niet kwijtraak?

Ik kan de website namelijk ook niet back-uppen d.m.v. de site.com/administrator, want daar krijg ik dezelfde foutmelding!!!!

Kortom, heeft er nog iemand een goede tip ?

Kun je geen backup maken via directadmin? (of wat voor administratieprorgamma jouw host ook mag gebruiken). Als dat niet kan kun je altijd handmatig alle bestanden downloaden en via phpmyadmin een backup maken van je database.

Als je je oplossing trouwens hier hebt gevonden dan hebben ze het niet over het opnieuw installeren van joomla maar alleen over het uploaden van de bestanden van een standaardinstallatie. Aangenomen dat je niet afhankelijk bent van wijzigingen aan die bestanden zou je niets moeten kunnen kwijtraken.

Beste, we gebruiken CPANEL.

Ben daar nu een back-up aan het maken van de hele website, daarna zal ik dus de standaard bestanden moeten uploaden?

mvg

rik

Dat is inderdaad wat ze op dat forum voorstellen, ik ben niet erg bekend met Joomla maar het zou inderdaad de oplossing kunnen zijn als één van je bestanden gecorrumpeerd is geraakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan