FataMorgana
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 jan 2004
In de hoop dat ik onder WinXP goed zit met mijn vraag...
Het is een beetje complex probleem wat ik even wil voorleggen:
Mijn Sky PC had PRE-installed WinXP home.
Met Partition Magic heb ik achteraf de HD in 3 partities verdeeld.
Alles in NTFS.
Daarna wilde ik eigenlijk Win98 erbij hebben voor m'n oude spellen.
Win98 NA WinXP kan eigenlijk niet, tenzij je een bootmanager gebruikt die een nieuwe Fat-partitie primair laat starten waarna je Win98 daarop zet.
Dit is mislukt en ik heb......... de Fat-partitie verwijderd zonder eerst BootMagic te uninstallen... Per ongeluk.
Die hinderlijke foutmelding steeds was ik zat en ik heb geprobeerd het MBR te herstellen met... FDISK /MBR
Goed, toen kwam er dus een Fatal Error en de PC start helemaal niet meer op.
Ik heb geen opstartdiskettes of WinXP-CD-rom.
De Sky-PC is voorzien van een primaire (hidden) boot-partitie waarop Sky slim de systemrecovery heeft geplaatst.
Die is nu verminkt en recovery kan niet meer...
Format C: lijkt de enige optie maar zelfs een simpele Win98-opstartdiskette werkt niet meer: FDISK loopt vast!
Daarnaast heb ik op de HD vele GIGS aan belangrijke data staan en...... (ja het kan nog erger) GEEN backup!
Ik wil dus primair de data redden.
Zou ik de HD in een goed werkende XP-PC kunnen hangen zodat ik de data ervan kan backuppen?
Of ziet die de data ook niet meer?
Of... (onwaarschijnlijk maar meest gewenst) bestaat er een tool die een nieuwe MBR aanmaakt voor XP?
Pffff lang verhaal maar ik hoop dat het duidelijk is wat ik heb verknald.......
Het is een beetje complex probleem wat ik even wil voorleggen:
Mijn Sky PC had PRE-installed WinXP home.
Met Partition Magic heb ik achteraf de HD in 3 partities verdeeld.
Alles in NTFS.
Daarna wilde ik eigenlijk Win98 erbij hebben voor m'n oude spellen.
Win98 NA WinXP kan eigenlijk niet, tenzij je een bootmanager gebruikt die een nieuwe Fat-partitie primair laat starten waarna je Win98 daarop zet.
Dit is mislukt en ik heb......... de Fat-partitie verwijderd zonder eerst BootMagic te uninstallen... Per ongeluk.
Die hinderlijke foutmelding steeds was ik zat en ik heb geprobeerd het MBR te herstellen met... FDISK /MBR
Goed, toen kwam er dus een Fatal Error en de PC start helemaal niet meer op.
Ik heb geen opstartdiskettes of WinXP-CD-rom.
De Sky-PC is voorzien van een primaire (hidden) boot-partitie waarop Sky slim de systemrecovery heeft geplaatst.
Die is nu verminkt en recovery kan niet meer...
Format C: lijkt de enige optie maar zelfs een simpele Win98-opstartdiskette werkt niet meer: FDISK loopt vast!
Daarnaast heb ik op de HD vele GIGS aan belangrijke data staan en...... (ja het kan nog erger) GEEN backup!
Ik wil dus primair de data redden.
Zou ik de HD in een goed werkende XP-PC kunnen hangen zodat ik de data ervan kan backuppen?
Of ziet die de data ook niet meer?
Of... (onwaarschijnlijk maar meest gewenst) bestaat er een tool die een nieuwe MBR aanmaakt voor XP?
Pffff lang verhaal maar ik hoop dat het duidelijk is wat ik heb verknald.......