Fatal Exception Error 0E 0028:C004f320 in VXD cache(01) with blue screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie32

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Ik heb problemen met de pc.
Ik krijg regelmatig de volgende foutmelding:

Fatal Exception Error 0E 0028:C004f320 in VXD cache(01)

Na wat speurwerk wijst alles erop dat het geheugen niet goed zou zijn. echter heb ik memtest-86 de pc een nacht laten draaien en die heeft geen fouten gevonden. het kan ook niet een conflict hebben tussen verschillende geheugens zijn want er zit maar 1 strookje van 128 MB in.
Bij hardware ingegevens (in win 98se) staat ook alles goed zonder uitroeptekens.

Wie weet raad??

Laatst bewerkt:
Error Message "Fatal Exception Error 0E 0028:C004DF92 in VXD cache(01)" with blue screen

This problem is probably caused by CPU related issues.

1) The most likely fix for this problem is to disable the external CPU cache in BIOS
2) Might also be an over-heating problem. You can check the CPU fan to make sure it is running, and perhaps run the computer with the case side cover off for a bit to see if the problem persists.
3) You can try setting the CPU speed to a lower setting to see if it helps.

Dus eerst kijken of je CPU koeling goed werkt, anders:

Boot de PC en ga naar het BIOS van uw PC. Daartoe simpel tijdens het booten op de DEL-toets drukken.

AMI BIOS Ga in het menu ADVANCED CMOS SETUP

Award BIOS Ga in het menu BIOS FEATURES SETUP

Zet de opties EXTERNAL CACHE op DISABLED. Verlaat hierna het BIOS met SAVE & EXIT

Ik heb de External cashe uitgeschakeld en tevens de laatste via VXD moederbord patches geinstalleerd.
Probleem lijkt vooralsnog opgelost.

Jozo bedankt voor je antwoord!!

GR. Robbie32

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan