Fatale Uitzondering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Heb net een computer opnieuw geïnstalleerd met win98. Krijg regelmatig een Fatale Uitzodering op 0028:C0006360 in VXD VMM(01) + 00005360

Enig idee wat dat is?

gr. Ans

Hoi Bennie

Niets bijzonders eigenlijk.
Meestal als ik "deze computer" wil openen geloof ik.
Systeem is trouwens erg instabiel. Loopt om het minst of geringste muurvast.

gr. Ans

Heb je een TNT-videokaart? Gescand op Spyware? Het zou ook nog een hardwareprobleem kunnen zijn (defect geheugen). Zie je in apparaatbeheer nog uitroeptekens? Ben je zelf nog iets wijzer geworden van die link?

Groetjes,
Bennie

Nee, ik ben nog niet wijzer geworden van die link. Kan nog niet helemaal hetzelfde nummer vinden.

Ik heb wel net een videokaart geïnstalleerd. Maar die lijkt op zich goed te werken.
Er staat nergens een uitroepteken bij de hardware. Wel een vraagteken bij het modem. Dat modem heb ik niet nodig. Kan ik die misschien het best uitschakelen?

Ook tijdens het Internetten loopt ie regelmatig vast. En soms geeft ie bij het opstarten een beschermingsfout.

gr. Ans

1) Kijk of je wel de laatste drivers hebt voor je videokaart (zie site van je videokaart).

2) Wat voor modem is dat? On-board?

3) Krijg je dan dezelfde foutmelding, bij het opstarten? Zo nee, hoe luidt die dan?

Groetjes,
Bennie

1. Ik heb via deze site weten te achterhalen welke videokaart er in deze computer zit (zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=119908) en volgens mij de laatste drivers geïnstalleerd.

2. Volgens Adia32 is dit modem geplaatst:
PCI-Apparaten Bus 0, Apparaat 16, Functie 0 Ambient Creatix V.90 HaM Data/Fax/Voice Modem

3. Bij het opstarten met een beschermingsfout krijg ik niet dezelfde melding. Er staat dan maar een regel: Windows heeft een beschermingsfout (er staat verder niet bij welke) en de computer moet opnieuw opgestart worden. Ik krijg 'm dan ook niet meer meteen aan de praat. Maar wel als ie een tijdje heeft uitgestaan???

gr. Ans

Kan je via opstarten (msconfig in start\uitvoeren) aangeven welke programma's er worden opgestart met Windows?

Groetjes,
Bennie

Hoi Bennie

heb ff een schermafdrukje gemaakt. Zie bijlage

groetjes Ans

Bijlagen

• msconfig.jpg
    msconfig.jpg
    48,3 KB · Weergaven: 66
Haal eens vinkjes weg bij:

ICSDLCT
SSDPSRV
TVWATCH

Start PC daarna opnieuw op.

Groetjes,
Bennie

Hoi Bennie,
Het uitvinken in msconfig heeft niet geholpen. Ik ben naar aanleiding van jouw 2de berichtje eens gaan stoeien met de geheugen-modules en heb er eentje verwijderd. Het probleem lijkt nu opgelost.
In de computer zaten 3 modules, bij elkaar 256 MB. Er waren er twee bij van hetzelfde type en een andere. Die afwijkende heb ik verwijderd en de andere twee bij elkaar in het slot (???ik weet niet zeker of je dat zo noemt) gezet.
De computer start nu veel sneller op en ik heb intussen al verschillende programma's kunnen installeren zonder problemen. Nu maar hopen dat dat zo blijft.
In ieder geval heel hartelijk bedankt voor de moeite!!

groetjes Ans

Laatst bewerkt:
No probs!:thumb:

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan