Fatale uitzondering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphonse

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Hoi,

Na opstarten pc heb ik - met tooltje Ccleaner optie: problemen - regelmatig na 80% gescand te hebben van de registerbestanden, dat er fatale uitzondering verschijnt (windows) 0E op 0028 : D05BDDE8, waarna ik met CTR->ALT->DEL de pc opnieuw start.
Als ik na het (2e) opstarten opnieuw met tooltje Ccleaner (etc) hetzelfde doe, dan komt er vaak weer een fatale uitzondering of (zoals laatste keer) schakelt de pc zichzelf uit en start automatisch opnieuw op.

:confused:

Met een ander (betaald) programma registry mechanic heb ik een volledige scan van de pc laten uitvoeren en de fouten (als voorgesteld) laten repareren.
Ook met Ccleaner is zoiets mogelijk en gedaan door mij en zijn "restanten" van reeds verwijderde programma's in bijv. register verwijderd.

Kan ik verder nog iets doen of juist niet doen ?

Laatst bewerkt:
Probeer hitman pro eens.

www. hitmanpro.nl

Anders zou ik niet al te moeilijk doen, gewoon win. xp opnieuw installeren en backup van je documenten maken, kan nooit geen kwaad. :D

suc6

Alphonse,
Kun je misschien de complete foutmelding geven?

Koffieboontje,
Jij bent wel erg makkelijk! :p

Lijkt me best een vervelende fout.... dan zit er toch iets niet goed in je systeem.

Ach joh... formateren kan nooit kwaad, moet je toch eens per half jaar/jaar doen. Met een schone lei beginnen :) Alle rotzooi eraf, alles werkt weer lekker snel.

:cool:

Via de veilige modus met opdrachtprompt is er ook een mogelijkheid om een ander register terug te zetten.

Ach joh... formateren kan nooit kwaad, moet je toch eens per half jaar/jaar doen. Met een schone lei beginnen Alle rotzooi eraf, alles werkt weer lekker snel.
Als iedereen er zo over dacht was Helpmij ook overbodig ;)
Een beetje leerzaam mag het best zijn.

reactie

Hoi,

Dat was al de gehele foutmelding.
Ik werk al op mijn pc al met spywareblaster, spywareguard, ad aware se en sinds kort met (in zonealarm pro opgenomen) antispyware-tooltje. Heeft hitman nog iets toe te voegen aan bovengenoemde dan ?
zelf schat ik de kans op virus en spyware-besmetting erg klein in, omdat ik ook beschik over (betaalde versies van) NOD32 en zonealarm pro.

Het enige dat Hitman je dan nog biedt is Search and Destroy. Wat de een mist vindt de ander. Ze zoeken toch iets verschillend.

Voorheen zou ik ook Hitman aangeraden hebben maar het blijkt toch wel dat deze ook vervelende problemen geeft. Liever apart gebruiken dus.

Een virus kun je altijd oplopen. Er wordt je niet voor niets aangeraden wekelijks te scannen. Soms krijg je tijdens een download al te horen dat er een worm of zo inzit, een andere keer komt het er pas uit met je wekelijkse scan.

Van jouw error kan ik niets vinden. Misschien klopt er toch een letter of cijfer niet.

Windows 98 is al weer een tijdje geleden voor me maar een foutenlogboek zal het toch wel hebben.
Wil je eens kijken of je daarin iets meer kunt vinden?
Onder systeem of toepassing.

Geplaatst door Elisa
Het enige dat Hitman je dan nog biedt is Search and Destroy. Wat de een mist vindt de ander. Ze zoeken toch iets verschillend.

Voorheen zou ik ook Hitman aangeraden hebben maar het blijkt toch wel dat deze ook vervelende problemen geeft. Liever apart gebruiken dus.

Een virus kun je altijd oplopen. Er wordt je niet voor niets aangeraden wekelijks te scannen. Soms krijg je tijdens een download al te horen dat er een worm of zo inzit, een andere keer komt het er pas uit met je wekelijkse scan.

Van jouw error kan ik niets vinden. Misschien klopt er toch een letter of cijfer niet.

Windows 98 is al weer een tijdje geleden voor me maar een foutenlogboek zal het toch wel hebben.
Wil je eens kijken of je daarin iets meer kunt vinden?
Onder systeem of toepassing.

reactie2

Ik heb ook nog (was ik vergeten) spybot S&D op pc zitten.
Waar kan ik zo'n foutenlog vinden bij W98 (se); ik heb zelf geen idee.
Foutmelding was/is correct ingegeven (gechekt na invoering). Misschien worden de weergaven van 0 (nul) en o (letter) minder scherp aangegeven ? Daar heb ik af en toe best wel probleem mee. daarom die extra checks van mij.

Wat betreft het foutenlogboek.

Windows XP moet naar computerbeheer.
Het scherm wat je dan krijgt geeft bovenin het foutenlogboek aan.

Of ga op zoek naar systeembeheer.
Anders hopen dat iemand met 98 je dit wil vertellen.

Ik heb wat gevonden bij Microsoft.
HIER is de hoofdlink.
Zodra ik iets meer vind pas ik dit bericht aan.
OE

Ik kan niets vinden wat er op lijkt.
Als je die melding nog een keer krijgt let dan heel goed op de afstanden tussen de letter/cijfers.
Met 0 en O heb ik ook zitten vogelen.
Je ziet dat de 1e, de nul wat slanker is dan de O (letter)

Laatst bewerkt:
systeembeheer

Goede morgen,

Ik heb gisterenavond gekeken.... en gekeken..... en van alles ingegeven, maar (oliedom als ik ben met pc's) ik heb systeembeheer niet kunnen vinden.

Wel had ik de "leuke"dingen bij het opstarten van de pc in deze volgorde:

1e opstarten en gebruik Ccleaner->problems (register&bestandintegriteit) 80% gescand -> fatale uitzondering 0E op 0028 : D05BB345;
de huidige toepassing wordt afgesloten. druk een toets om de toepassing af te sluiten.
druk nogmaals op CTR+ALT+DEL om de pc opnieuw op te starten etc. gekozen voor laatste optie.
vervolgens scandisk met de volgende problemen:
1e : C:\windows\intern~\TVDEBUG.LOG; gekozen voor repareren.
2e : scandisk heeft in station C 8,192 bytes aan gegevens gevonden, die misschien een of meer verloren bestanden of mappen vormen, maar die waarschijnlijk alleen maar ruimte in beslag nemen; gekozen voor niet repareren.

2e opstarten en weer gebruik Ccleaner->problems leverde weer 80% gescand fatale uitzondering op: 0E op 0028 : D05BC001; gekozen voor optie CTR+ALT+DEL en opnieuw opstarten, gevolgd door scandisk leverde 1 probleem op: station C 8,192 bytes aan gegevens etc.; optie: wissen toegepast.

3e opstarten en weer met Ccleaner->problems weer op 80% gescand gebeurt het volgende: pc schakelt zichzelf uit en vervolgt met scandisk, waarbij volgende problemen worden gevonden: 1e : C:\windows\intern~\TVDEBUG.LOG; optie repareren gekozen.
2e : in station C 4,096 bytes aan gegevens gevonden etc. ; optie wissen toegepast gevolgd door opstarten etc.

4e keer opstarten met gebruik Ccleaner leverde geen fatale uitzonderingsmelding meer op; idem bij de 5e keer opstarten etc.:thumb: ik denk dat ik van het probleem af ben door de loze gegevens van station C te wissen; alleen die meldingen af en toe over "TVDEBUG" weet ik niet op te lossen.

Jeetje, je bent wel gek op CCleaner! :cool:

Heb je overigens gekeken wat er in dat TVDEBUG.log stond?

Zoekend kwam ik DIT tegen.
En DEZE
Hierin kun je wel het een en ander vinden over je systeem.
Ik ben ook oliedom maar ik leer graag wat bij :p

Laatst bewerkt:
antwoord

Hoi,

<< Heb je overigens gekeken wat er in dat TVDEBUG.log stond? >>
Nee; doe je dat op het moment v/d melding zelf of bijv. dmv zoekopdracht geven en dubbelklikken ? :-(

Bedankt voor de genomen moeite, maar zo na eerste lezing van de inhoud-links werd ik er niet wijzer van :-(

Sommige mischien elementaire zaken op pc gebied beheers ik (nog) niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan