favicon.ico werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

justinos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Berichten
199
Hallo allemaal,

Op de site www.kermis-haarlem.nl probeer ik een favicon te plaatsen. De favicon welke ik gemaakt heb is in photoshop ontworpen en heb hier de speciale plug-in voor gedownload zodat ik in photoshop kan opslaan als .ICO. Ik heb er nu voor het gemak een icoontje van 2 kleurtjes van gemaakt, een paars vierkantje met een witte stip, zie www.kermis-haarlem.nl/favicon.ico. Het icoontje bestaat dus uit 2 kleuren en is 16x16 pixels groot. Dit is dus precies volgens de eisen.

Het bestand heb ik geupload naar de website (www map waar alle bestanden in geplaatst zijn) en heb tussen de head tags in het index.html bestand (www.kermis-haarlem.nl/index.html) het volgende geplaatst:

HTML:
<link rel="icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon">

Ik heb al vele forums en half internet afgestruind en volgens mij doe ik alles precies zoals het moet, toch werkt het niet! Niet op mijn pc maar ook niet op de andere pc's die hier op het netwerk staan.

Wie ziet het probleem en kan mij helpen?

Alvast bedankt
Justin
 
Laatst bewerkt:
Ha dit probleem ken ik...:D
Om gek van te worden denk je.
Het is en licht paars vierkantje met een gat erin>
Die doet het echter wel, maar de oude site zit nog in de cache van je browser
IE menu extra->browser geschiedenis verwijderen zal het wel oplossen.
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Ha dit probleem ken ik...:D
Om gek van te worden denk je.
Het is en licht paars viekntje et een gat erin>
Die doet het echter wel, maar de oude site zit nog in de cache van je browser
IE menu extra->browser geschiedenis verwijderen zal het wel oplossen.
mvg leo

Hey kijk nou, dat werkt inderdaad! Dat is toch wel érg simpel eigenlijk, ik had enkel de cookies geleegd denk ik en niet de browser geschiedenis.....

Bedankt he :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan