favicon

Status
Niet open voor verdere reacties.

sophie01

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2007
Ik wil graag een favicon op mijn website. Na wat gepuzzel is het me gelukt om op mijn beginpagina een favicon te krijgen. www.sophieschoch.nl
Maar op mijn verdere pagina's verschijnt hij vervolgens niet:
www.sophieschoch.nl/frameset.html
En als ik vanuit daar weer terug klik naar mijn beginpagina (nu www.sophieschoch.nl/index.html) is de favicon verdwenen.

Ik heb het volgende in mijn script staan:
<link href="/Images/favicon.ico" rel="icon" />

Ik gebruik Deamweaver 8.

Hopenlijk kan iemand mij helpen!!!
Sophie

Ik kan op al jouw pagina's de favicon zien.
Mac OSX 10.5 Safari
Dreamweaver MX 2004 gebruiker (www.opdefietsindebergen.nl)
Gebruik je Fetch 5.3 als FTP programma, of doe je dat met Dreamweaver?
Mooie site heb je.

Dat is ook vreemd, ik kan het niet zien met Firefox.
Zal het daaraan liggen?
Ik gebruik Dreamweaver.

Ik heb geen ervaring met Firefox.
Ik heb een keer iets over favicon genoteerd (maar er in de praktijk niets mee gedaan):

http://www.december14.net/ways/rest/favicon.shtml , een on-line tool dat een grafische afbeelding omzet in een .ico plaatje.

http://www.html-kit.com/e/favicon.cgi
Wat je moet doen (na het volgen van de tutorial)
1. Open de browser
2. Gooi de Cache leeg, gooi de history van bezochte pagina's leeg
3. Sluit de browser af (programma stoppen)
4. Open de browser opnieuw
5. Ga naar je site, et voila, favicon staat voor je URL
(icoformat is een gratis plug-in voor PS. Kan ook op Graphic Converter.

Ja, hij doet het! Ik had gewoon niet alles afgesloten en weer opnieuw opgestart! Vreemd toch, dat een pagina het dan wel doet, maar ja. Opgelost!