Favicon

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0187

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
Ik wil namelijk een favicon met deze .ico bestand van 16x16 formaat deze staat in de map images

mijn code staat tussen de head tags.(van de index pagina)

het stukje code is:

HTML:
<link rel="favico" href="./images/favicon.ico" type="image/x-icon" />

Wat is hier fout aan dat deze favicon niet wil werken?

Alvast op voorhand bedankt.

Mvg gast0187

Ik heb dit geprobeerd maar dit werkt nog steeds niet.

Ik heb de favicon logo'tje bij mijn andere bestanden gezet(gewone html pagina'tjes), maar helaas dit werkt nog steeds niet.

Dit heb ik gedaan:

HTML:
<link rel="icon" type="image/vnd.microsoft.icon" href="favicon.ico" />

Mijn gebruikte browsers zijn google chrome, firefox.

Kan het zijn dat er iets met het favicon bestand ligt? (ik heb het ook maar uit google afbeeldingen gehaald dat favicon logo)

Alvast bedankt voor de moeite.

Laatst bewerkt:
De favicon is veel browsers pas te zien als de site is gebookmarked.

Zet anders de url van je site eens hier, dan kunnen we meekijken.

Laatst bewerkt:
De site staat wel niet online, (het is niet de bedoeling om die online te zetten, later wel mogelijk)

maar ik wil gewoon dat het favicon weergeeft als ik preview in browser.

Ik kan wel een zip bestand doorsturen, maar dit lukt wel hier niet tis 623kb groot.

Mvg gast0187

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het offline niet werkt, ik probeerde het net bij een site van mezelf en het werkte niet.

ok, ik zal het dan vlug even online proberen

Weet jij ergens waar ik gratis de site kan uploaden.

Oef, ik heb een oplossing gevonden voor het offline weergeven

ik heb een link geplaatst naar het internet van het favicon.

Code:

HTML:
<link rel="icon" type="image/vnd.microsoft.icon" href="http://www.faviconer.com/uploads/24/263/favicon.png" />

Mvg gast0187

In dit Topic staat wel wat genoemd.
Persoonlijk heb ik geen goede ervaring met gratis hosting, maar om iets uit te proberen hoef je geen al te hoge eisen te stellen.

Het werkt in google chrome maar niet in firefox, dat is eigenaardig.

Waarom moet firefox weer moeilijk doen?

Laatst bewerkt:
Ik zal dit probleem als opgelost beschouwen dan maar,

als het offline in google chrome werkt zal het online wel bij allen werken vermoed ik (dat is al teken dat code juist is hé)

Mvg gast0187

Hoi gast0187,
In 2009 heb ik eens een test gemaakt voor verschillende favicon <meta>-regeltjes en hoe verschillende browsers daarop reageren, zowel lokaal als online.
  • Zie: favicon-testoverzicht.htm
  • Een + is: doet het, een - is: doet het niet.
  • Een rel="favico" zoals in jouw code zit er niet bij; die is waarschijnlijk zonder de n ook niet goed.

Intussen is het overzicht dus behoorlijk verouderd, want er zijn sindsdien veel nieuwe browser versies!
Wat wel blijkt: nogal browserverschillen...
En verschillen lokaal/online...

Dat Firefox niet over de brug komt met de favicons kan kloppen.
Een aantal browsers hebben de favicon er (al/niet gedeeltelijk) uit gegooid. Bij mij doen de favicons in Firefox het niet meer in de laatste FF-versie. Niet in de adresbalk, en ook niet in de tabbladen. Waar bv. vroeger bij goedkeuring door de html-validator een groen vierkantje in het validator-tabblad stond, staat nu een leeg stippel-vierkantje.
De favicons staan er nog wel bij als je een site in je favorietenlijst van FF opneemt.
Achtergrond: vanwege veiligheidstoestanden.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
<link rel="shortcut icon" href="/2008/site/images/favicon.ico" type="image/x-icon" />
Zie broncode van de w3c homepage.

Laatst bewerkt:
Nu heb er dit van gemaakt: <link rel="icon" type="image/x-icon" href="http://www.faviconer.com/uploads/24/263/favicon.png" />

Ik heb van alle browsers de laatste versie(chrome canary, firefox, opera, safari)

Het is dus eigenlijk niet meer interessant favicon gebruiken als de meeste het toch niet meer ondersteunen(bij chrome offline werkt behalve in adresbalk zelf, tabblad wel)

Alvast bedankt voor de info.

Mvg gast0187

Dat Firefox niet over de brug komt met de favicons kan kloppen.
Een aantal browsers hebben de favicon er (al/niet gedeeltelijk) uit gegooid. Bij mij doen de favicons in Firefox het niet meer in de laatste FF-versie. Niet in de adresbalk, en ook niet in de tabbladen.
Ik heb hier bij FF gewoon favicons in de tabbladen staan (FF 17), bij de nieuwste versies van Chrome en Opera ook. Ik zou eigenlijk geen browser weten waarbij dat niet werkt.

Hé, ik heb ook Firefox 17.0.1, en bij mij komen de favicons niet tevoorschijn in adresbalk en tabbladen. Wel in de Favorieten-lijst:

favicon-FF-17.0.1.png

Ook als ik in FF de pagina-info opvraag, is er in eerste instantie niets van het favicon te zien:

favicon-FF-17.0.1-pageinfo-a.png

Het favicon is 0*0 pixels, en merkwaardigerwijs is wel de bestandsgrootte van 0,87kB bij FF bekend. :shocked:
Maar ... klik ik het venster weg, en kijk ik daarna nog eens (of: bekijk ik in het venster even een ander image, en kijk ik daarna weer naar het favicon) ... dan is het er wel!

favicon-FF-17.0.1-pageinfo-b.png

Kennelijk is het dus of een of andere manier een cache-probleem wat hier parten speelt.
Dus heb ik op alle mogelijke manieren en volgordes de cache geleegd, de historie gewist, alle FF-instellingen nagelopen, de favoriet opnieuw geplaatst, FF herstart, enz., maar niets helpt om het favicon in het tabblad te krijgen, ook niet als de pagina in de favorieten staat.

Het verschijnsel doet zich voor sinds ik een update doorvoerde van FF13 naar FF15.0.1.
Als het bij anderen niet speelt, zal wel het lokaal aan mijn pc liggen.
Nu draai ik op Windows, dus je weet nooit wat voor rare dingen die uithaalt ... ;)
En bij mij met lege cache:
  • Bij Chrome komt de favicon meteen: wel in het tabblad, niet in de adresbalk.
  • Bij Opera komt de favicon meteen: wel in het tabblad, niet in de adresbalk.
  • Bij Safari komt de favicon meteen: zowel in het tabblad als in de adresbalk.
  • Bij IE7 pas na een page-reload in zowel tabblad als adresbalk.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ik denk dat er dan iets mis is met je FF installatie (al kan het natuurlijk ook aan windows liggen). Ik krijg op die site gewoon een favicon te zien. Dat hij niet meer bij de adresbalk getoond wordt klopt inderdaad, dat wordt ook uitgelegd in het artikel war je nar linkte.
YoH5K

Ja, de adresbalk maakt ik me ook niet druk over.
Dan denk ik dat het de combinatie recente Firefoxen+WinXP is (vandaag update van FF15 naar FF17 gedaan, geen effect).
Ben er intussen al aardig aan gewend. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ik heb de pagina info ook opgevraagd en ik krijg:

Bij Chrome komt de favicon meteen: wel in het tabblad, niet in de adresbalk.
Bij Firefox komt de favicon meteen: wel in het tabblad, niet in de adresbalk.
Bij Opera komt de favicon meteen: totaal niet
Bij Safari komt de favicon meteen: totaal niet
Bij IE werkt niets

Ik werk met Windows 7 en laatste updates van alle browsers.(behalve IE, want is alleen maar windows 8)

Je gaat toch niet zeggen dat hier windows 8 voor vereist is?(alhoewel ik het zou kunnen testen binnen 3 weken, ben aan gratis licentie geraakt voor windows 8(niet gratis wel goedkoop 15 euro nl., upgrade offer bij aankoop new pc))

Mvg gast0187

Laatst bewerkt:
dit was de code:

HTML:
<link rel="icon" type="image/x-icon" href="http://www.faviconer.com/uploads/24/263/favicon.png" />

Eigen pagina's

Staat niet online.

Mvg gast0187

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan