Favorg En Zijn Iconen

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Favorg is een proggie om iconen van websites op te sporen en te bewaren. Deze verdwijnen dan NIET om plaats te maken voor een algemeen windows icoon. Er zijn echter progs zoals bijv. Irfanview die de boel verpesten en alle iconen veranderen in een algemeen icoon, zodat je alsnog nog niet ziet welk icoon bij welke website behoort. Meestal weet ik dit wel op te sporen en op te lossen, maar nu kom ik er ff niet uit. Weet niet welk proggie het nu doet zie bijlage. Is er een mogelijkheid om te voorkomen dat dit überhaupt kan gebeuren?????

bijlage te groot hier een nieuwe poging voor toevoegen bijlage

Bijlagen

• favorg.jpg
    favorg.jpg
    28,7 KB · Weergaven: 58
Ik gebruik dat progje niet maar ik doe een poging. Heb je in IrfanView wel alles uitgevinkt (of Clear all) in het tabblad Extensions? (Options/Properties) En verder eens kijken in de Verkenner/Extra/Mapopties, tabblad Bestandstypen, scroll naar .ICO en klik er 1x op, mogelijk kan je dan FavOrg aangeven.

b5ijr6.jpg

Kan ook zijn dat de icon cache beschadigd is: topic

Laatst bewerkt:
gezina

Hallo, ik vind ICO zelfs niet, staat er gewoon niet in. Bij me thuis wel overigens. Als ik onder nieuw, ICO, invoer dan staat ie wel in het rijtje maar bij herstart mapopties, weer verdwenen. Kan het ook niet koppelen aan Favorg.
Uiteraard naar allerlei foto progs gezocht en uitgeschakeld maar niets gevonden dat lukte..... ik ga weer ff verder uitzoeken, vast bedankt.

Dan mogelijk toch dat topic (onder het plaatje) qua linkje even doornemen, en/of misschien FavOrg herinstalleren. :)

gezina

Sorry, Gezina ik had dat topicje even niet gezien, het is eerder aan de orde geweest maar kan het niet meer terug vinden, met name zit de oplossing voor zover ik me herinner in mapopties>> extensies.. ik ga alles doen wat je zegt ! en laat het horen groeten...

gezina

Krijg nou wat. Ik installeer irfanview selecteer alle extensies en favorg doet het, vraag me niet hoe of wat maar problem solved.....

bedankt, maar ik snap er niks van......

Nou, je schreef in je voorlaatste post dat je Irfanview hebt geinstalleerd, had je deze er dan eerst afgehaald? Dan is het logisch, die icoontjes moeten wel aan een viewer/fotoprog verbonden zijn, anders zie je idd geen afbeeldingen...:)

Nee ik heb dus twee computers, irfanview bij mij thuis gaf juist allemaal van die irfanview icoontjes, allemaal hetzelfde, van die platgereejen rooie muizen. Daarom ben ik zo stomverbaasd dat juist het installeren van irfanview op die andere computer precies het omgekeerde doet. Er zijn wel meer progs die de oorspronkelijke iconen van de favs egaliseren met hun eigen voor alle favs gelijke icoon, niet erg inventief vind ik dat, net zoiets als alle schilderijen in je huis bijv. bruin laten schilderen of zoiets....daarom zei ik al ik snap het niet maar het is toch in orde nu...snap jij het nu wel ??

Mmmm, 'k snap er ook niet echt veel van. :D In ieder geval moet er één fotoprog gekoppeld zijn aan .ico zoals ik eerder heb gepost. Misschien dat een mede FavOrg-gebruiker hier nog een antwoord op heeft...:o

(Ik maak ze altijd zelf, (printscreentjes) worden niet allemaal even mooi maar nooit gedonder dat één en ander niet meer werkt)

Ik kan me herinneren dat de oplossing ligt in mapopties>>bestandsextensies, ooit iets over gelezen....maar kan het niet meer terug vinden..

Geplaatst door egkok
Ik kan me herinneren dat de oplossing ligt in mapopties>>bestandsextensies, ooit iets over gelezen....maar kan het niet meer terug vinden..

Eerder in dit topic (tekst bij het plaatje) schreef ik over Bestandstypen, dat is volgens mij hetzelfde als bestandsextensies...:confused:

Precies.... dus ik dacht gotcha... maar .ico stond daar er niet eens bij en invoeren lukte ook niet, maar toch moet daar ergens de oplossing liggen in mijn herinnering. Ik wil wel weten hoe dat nu precies werkt voor de volgende keer zalk maar zeggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan