Favoriete website werkt maar gedeeltelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

pioen

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2012
Hallo, ik heb een probleem met een website die ik graag bezoek. Het is een online warenhuis, die zowel een Europese als een Amerikaanse variant heeft.
Ik heb mij geregistreerd (bij de Europese variant) en maandenlang was er geen vuiltje aan de lucht, ik heb ook een keer een order geplaatst.
Maar op de een of andere manier is er iet mis gegaan en ik kan niet achterhalen wat. Met het technische team van deze website (eu.fab.com) ben ik al een week in overleg maar dat moet in het Engels en Duits en erg hard wordt er niet aan getrokken.
Wat is het probleem: ik ga naar de website, zie daar allerlei soorten aanbiedingen staan (op thema) en als ik een bepaald soort aanbieding aan klik krijg ik geen producten te zien. Alleen maar heel veel stippeltjes. Het menu erboven is wel zichtbaar.
Het volgende heb ik al gedaan: mijn account gedeactiveerd en een nieuw account aangemaakt (met een ander mailadres), cookies verwijderd, op mijn pc gezocht naar alles wat met deze website te maken zou kunnen hebben en verwijderd als ik dacht dat het veilig was. (Er stond ook in die lijst : Fab failure). Ik heb een screenshot gemaakt en naar de technische helpdesk van deze website gestuurd maar ze hebben mij nog niet kunnen helpen. Mijn browser is Chrome en ik draai op Windows XP.
Wat kan ik doen om er echt achter te komen wat het probleem is? Kan het iets te maken hebben met een link naar Facebook, ik heb ook dat proberen te onderzoeken maar kwam er niet uit. Is er iemand die denkt dat hij/zij mij zou kunnen helpen?
Graag ontvang ik reacties. Alvast erg bedankt voor het meedenken en vriendelijke groeten van pioen.
ps: met aanwijzingen kan ik wel verder komen maar ik ben geen groot licht op computergebied.

Laatst bewerkt:
Welke browser gebruik je?
Zijn er ook andere problemen met de pc?

Al geprobeerd met n andere browser, bv firefox, chrome of safari?
Mvg Leo

hallo Leofact,

Zoals gezegd gebruik ik Chrome. Verder heb ik geen computerproblemen. Ik ben niet zo handig om zomaar een andere browser erop te zetten en weet niet wat dat voor consequenties heeft voor andere sites, e-mail. wachtwoorden etc. Chrome heb ik pas een paar maanden en ben daar heel tevreden mee,(daarvoor Explorer), dit probleem bestaat sinds ruim een week.Bedankt voor het meedenken. vriendelijke groeten van pioen.

Hoi pioen,
Mijn browser is Chrome en ik draai op Windows XP.
Ik heb ook Chrome aan boord, en ik draai ook op Windows XP.
En: bij mij is alles gewoon te zien.

Maar ... als ik javascript uitschakel in Chrome, wordt dit het beeld:

fab-chrome.png

Inderdaad alleen maar puntjes waar de afbeelding zou moeten staan. Is dat wat jij ook ziet?
Dan zou ik even kijken naar de Chrome > Instellingen > Geavanceerde instellingen weergeven... > Privacy: Instellingen voor inhoud... > JavaScript > vinkje: Alle sites toestaan JavaScript uit te voeren (aanbevolen).

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_______
PS: Even een andere browser installeren (bv. Firefox) is zo gepiept. Browsers kan je naast elkaar op de kast hebben staan, ze bijten elkaar niet.
Heeft ook geen nadelige consequenties voor wachtwoorden, e-mail of andere dingen: risicoloos! :)

bedankt maar....

Hallo csshunter...

Bedankt voor je reactie! Het ziet er inderdaad zo uit als als je laat zien, alleen is de hele pagina (uitgezonderd het menu) vol puntjes. Ik heb gedaan wat je zei maar de instellingen stonden al goed wat Flash betreft.
Dan ga ik maar eens Firefox proberen. Maar wat als die website het bij Firefox wel doet? Ik zou graag Chrome als browser blijven gebruiken en ook niet verschillende naast elkaar.
vriendelijke groeten van pioen.

het werkt met Firefox....!

Hallo csshunter, de website werkt dus wel met Firefox ! Fijn.... maar wat zou nu het probleem kunnen zijn.? En kan ik net zo goed Firefox als browser nemen? (ik heb hem nu als standaardbrowser ingesteld, weet niet zo goed wat de verschillen zijn met Chrome)
Anyway, ik dank je hartelijk voor je meedenken.... maar ben natuurlijk nog steeds benieuwd waar het probleem nu zit.
Ik reageer morgen verder op eventuele reacties. Goede nacht! vriendelijke groeten en nogmaals bedankt van pioen.

Als die site het niet doet in Chrome maar wel in Firefox betekent dit bot gezegd dat het prutsers zijn bij fab.com. Jij kan daar in ieder geval niks aan doen. En als je Chrome een fijnere browser vind dan Firefox of IE kan je die gewoon blijven gebruiken, meerdere browsers op een computer is normaal gesproken geen probleem.

Verouderde Flash versie

Hallo Berkery,(en anderen)

Bedankt voor je reactie.
Als vervolg op het bovenstaande: ik kreeg vanmorgen de melding dat ik Firefox niet kon opstarten omdat ik een verouderde Flash versie zou hebben.Inmiddels heb ik dat bijgewerkt. Zou dat ook het probleem kunnen zijn geweest? Ik vind het geen probleem Firefox te behouden, vind het alleen wel trager als Chrome (en dat was ook de reden om van Explorer naar Chrome te gaan).
Bedankt maar weer en groeten van pioen.

Wanneer je toch liever chrome gebruikt kun je het volgende overwegen.
Chrome is te resetten naar de default en dan zal de site het, naar verwachting weer doen.
(hij doet het hier prima in chrome)
Geschiedenis, wachtwoorden, persoonlijke aanpassingen etc. zijn dan wel weg.
Eventuele favorieten kun je uit firefox terug importeren.

Mocht dit toch willen, open dan het menu (drie streepjes helemaal rechts)
Ga naar instellingen en naar gebruikers. Klik op deze gebruiker verwijderen (en eventuele andere gebruikers)
Chrome maakt nu een nieuwe gebruiker aan met de standaard instellingen.

Mvg Leo

Laatst bewerkt:
Mozilla Firefox

Hallo leofact,

Ik heb besloten om Mozilla als provider te behouden want ik sta wel achter hun uitgangspunten. De snelheid valt nu ook wel mee nu ik alles opnieuw heb opgestart. Alleen kreeg ik in het begin nogal eens een melding van een onveilige site maar dat is nu niet meer zo.
Bedankt allemaal voor het meedenken, ik ben blij dat alles weer werkt.
vriendelijke groeten van pioen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan