Favorieten in Vista werken niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter rr66
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rr66

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2005
Heb per ongeluk m'n favorietenmap een X verplaatst ( wel meteen weer teruggezet) en sindsdien is m'n favorietenlijst leeg. Krijg een foutmelding dat de locatie van favorieten niet toegankelijk is.
Wat is de exacte locatie van de favorietenmap???:confused::confused::confused:

Dit werkt onder XP, maar ik vermoed ook onder Vista:

[Windows-toets]R -> regedit.exe
Ga naar
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

en ook
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Kijk wat er in het rechtervenster staat bij de waarde Favorites. Bij mij is dat de map waar inderdaad mijn Favorieten staan.

Kijk even na hoe dat bij jou staat. Misschien kun je het aanpassen naar de juiste map, en is het probleem dan verholpen.

Tijs.

Dit werkt onder XP, maar ik vermoed ook onder Vista:

[Windows-toets]R -> regedit.exe
Ga naar
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

en ook
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Kijk wat er in het rechtervenster staat bij de waarde Favorites. Bij mij is dat de map waar inderdaad mijn Favorieten staan.

Kijk even na hoe dat bij jou staat. Misschien kun je het aanpassen naar de juiste map, en is het probleem dan verholpen.

Tijs.

Maar hoe weet ik wat de juiste map is?

C:\Users\GEBRUIKERSNAAM\Favorites

Let op de naam, favorieten werkt niet.

Wel denkelijk eerst eigenaar worden op deze manier.

Het is voor elkaar. Ik had .../favorites/favorites/favorites in het register staan(????). Laatste 2 verwijderd.

Graag nog even de vraag op status "Vraag is opgelost" zetten, door te klikken in het vakje "Status van de vraag", die rechtsonder aan de pagina staat.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan