Favorieten kwijt na nieuwe Windows xp -installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoltan

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2003
Berichten
44
Hallo

Ik heb op mijn eigen pc al een aantal keer Windows xp geherinstalleerd. Om geen data te verliezen maakte ik backups van de e-mails en favorieten. In het begin heb ik een keer favorieten vergeten te backuppen, maar vond ik ze toch nog terug bij : Documents en settings - users ( en dan de vorige pc -user kiezen ). Nu is mijn broer mijn hulp komen vragen omdat hij bij de herinstallatie van Windows zijn "favorieten " vergeten was te backuppen. Ik vond inderdaad de map terug van zijn vorige user, maar kreeg geen toegang. Kan dit zijn omdat zijn vorige versie van Windows XP met een wachtwoord beveiligd was ? Zo ja ... is er dan een mogelijkheid om die favorieten toch nog terug te krijgen of eventueel ergens nog dat wachtwoord in te geven?)
( Ik weet niet of mijn uitleg duidelijk is, want ik ben meer een doe-mens dan een uitleg-mens )

Liliane
 
Even uit het hoofd;

Je kunt de machtigingen die de vorige eigenaar ingesteld heeft verwijderen door zelf eigenaar te worden van de map.

Ga naar de eigenschappen van de desbetreffende map en bij het tabblad beveiliging/security.
Onderaan staat een knop advanced.
Er opent zich een nieuw venster met verschillende tabbladen.
Bij het tabblad owner/eigenaar staatonderaan een onaangevinkt veld.
Vink dat veld aan en wordt daarmee eigenaar van die map.

Hopelijk ben je hiermee nu wat verder.
 
Favorieten en documenten kwijt na XP herinstallatie

Het lukt niet. Ik heb geen tabblad beveiliging, ik heb enkel: delen en dan delen en beveiliging: lokaal. Daar zou ik een vinkje kunnen zetten, maar : van deze map een persoonlijke map maken is grijs. De zaak is trouwens nog erger geworden, want niet alle documenten zijn gebackupt. Valt hier nog iets aan teredden? Help !
 
Start de Verkenner:

Ga naar extra -> Mapopties -> Weergave

Eenvoudig delen van mappen uitvinken

Nu heb je wel tabblad beveiliging
 
Ik heb hetzelfde probleem, maar kan in mapopties/weergave geen regel "eenvoudig mappen delen" vinden, dus uitvinken gaat ook niet.
Is er nog een andere oplossing?
 
@ haes30
Het is niet netjes een vraag te stellen in iemand anders zijn topic, daarnaast is het al meer dan een jaar oud.
Je kan een nieuwe vraag stellen, deze gaat op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan