Favorieten map werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
ik gebruik Win7 Home premium en Internet Explorer 8.
bij een backup maken van mijn Favorieten heb ik inplaats van copieren
de map in zijn geheel naar een externe schijf gesleept.
na dat ik dit merkte heb ik de gehele map weer teruggecopieerd.
als ik nu IE8 open en op Favorieten klik is dit vak dat dan verschijnt leeg.
als ik nu naar de plaats ga waar de map Favorieten staat kan ik vandaaruit wel alles openen, maar als ik dan op "Aan favorieten toevoegen" klik werkt dit niet.
Kan iemand mij daarmee helpen zodat alles weer werkt>

Waar je mee beginnen kunt is het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> shell:favorites
Kijk in welke map je uitkomt of welke foutmelding ontstaat.

[Het zou kunnen zijn dat je óf geen rechten hebt in de map óf dat in de registry de juiste map-aanduiding gerestaureerd moet worden.]

We horen het wel.

Tijs.

Krijg de volgende foutmelding Fav.JPG

PS
als ik Windowtoets en R doe en dan alleen Favorieten invul kom ik wel in de map

Laatst bewerkt:
Er is een belangrijk verschil tussen het invullen van Favorieten (welke een submap opent) en shell:favorites (wat de map opent die in de registry staat vermeld als de plek waar de favorieten moeten staan).
Als die 2 niet in overeenstemming zijn, dan zullen favorieten die in de Favorieten map staan niet in Internet Explorer getoond worden.

Samenvattend: Ik denk dat in de registry nu de verkeerde verwijzing staat van Favorieten.
Plaatsen waar je (in regedit.exe) zou moeten kijken is:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
en
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

Verander nog niets, maar doe schermafdrukken van wat er bij jou staat in het rechter deelvak van die registersleutels. Zorg er daarbij voor dat de kolom Gegevens ook helemaal goed leesbaar is, zodat we een idee krijgen waar het nu niet klopt.

Tijs.

Je ziet het al staan: De register-waarde Favorites verwijst in beide registry-secties naar I:\Favorites
Als je nu overal in die Favorites registerwaardes het omzet naar 'zoals het voor de andere mappen geldt', dan moet het lukken.
Dus in de sectie HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
I:\Favorites vervangen door %USERPROFILE%\Favorites
en in de sectie HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
I:\Favorites vervangen door C:\Users\grandad\Favorites

Succes,

Tijs.

Hij doet het weer hartelijk dank voor de snelle hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan