Favorieten spoorloos verdwenen ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albert1467

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2010
Goedenavond beste forum leden,

Ik heb een merkwaardig probleem waar ikzelf, na lang googlen, nog steeds niets wijzer uit ben geworden.
Mijn computer draait op windows XP Home Edition SP3.

Nu het volgende:
Ik wilde de map "favorieten" kopieren op mijn USB stick om deze vervolgens over te zetten naar een andere computer.
De map "favorieten" bestaat nog steeds maar deze is LEEG. Het vreemde echter is dat al mijn bookmarks nog wel steeds zichtbaar en oproepbaar zijn als ik aan het werk ben met InternetExplorer.

Hoe kan ik mijn favorieten tevoorschijn halen in mijn map "favorieten"?!?!
Ik heb al bij "map opties" beveiligde bestanden of verborgen bestanden weergeven aangeklikt, maar dan alsnog is er niets te zien.

Ik heb in iedergeval zelf geen andere map aangemaakt waar mijn favorieten opgeslagen moesten worden. Alles zou dus zelf in de orginele favorieten folder terecht moeten komen.

Is er iemand die dit ook eens eerder mee heeft gemaakt of is er iemand die weet hoe ik dit probleem kan verhelpen?!

Alvast dank voor de hulp.

Albert

Hoi,

Als je favorieten in IE nog wel zichtbaar zijn:

In IE, menu Bestand > Importeren en exporteren....
Naar een bestand exporteren ..... etc.

Probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> shell:favorites
Kijk in welke map je dan uitkomt, en of dat afwijkt van C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Favorieten

Succes,

Tijs.

VanVeelen => bedankt voor je reactie! Jouw uitkomst werkt idd goed! Het enige "nadeel" is dat alle favorieten verwerkt zijn in een IE snelkoppeling en staan en niet afzonderlijk vermeld als bestands naam. I.i.g. hartelijk dank voor je advies!

DNTIES => Jouw oplossing was eigenlijk wat ik nodig had! Die "zoek code" kwam ik nergens tegen op internet!
De map is gevonden, alleen het rare is dat als ik vervolgens de locatie ga zoeken op mijn c:\ dan zie ik dus niet de map favorieten staan onder mijn gebruikersnaam. Sterker nog, mijn gebruikers naam staat er niet eens op! Alleen "All Users" en dan krijg je vervolgens wel de map favorieten, MAAR die is leeg.

Heb jij enig idee hoe dit zo kan?!?!?

Hoe dan ook, ik heb een goede oplossing gekregen!

Maar toch ben ik benieuwd hoe dit kan. Zelf misschien toch iets stoms gedaan zonder dat ik er besef in had?!?!

VanVeelen => bedankt voor je reactie! Jouw uitkomst werkt idd goed! Het enige "nadeel" is dat alle favorieten verwerkt zijn in een IE snelkoppeling en staan en niet afzonderlijk vermeld als bestands naam. I.i.g. hartelijk dank voor je advies!

Hoi,

Dat klopt. Want de inhoud van dat bestand - bookmark.htm - kan je vervolgens op een andere pc, of onder een andere gebruikersnaam, weer in IE importeren.

En wat betreft de locatie:kijk eens in C:\users\[gebruikersnaam]\favorites ...... in de Verkenner: C:\Gebruikers\[gebruikersnaam]\Favorieten ....

Laatst bewerkt:
Als je wilt weten welke map het nu precies is die je met shell:favorites bereikt hebt, zet Beeld -> Werkbalken -> Adresbalk aan in Verkenner.

Probleem zal in de registry staan:
Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
Kijk wat er in het rechtervenster staat bij Favorites.
[Staat bij mij op C:\Documents and Settings\tijs\Favorieten]
Kijk ook bij HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Kijk wat er in het rechtervenster staat bij Favorites.
[Staat bij mij op %USERPROFILE%\Favorieten]

Pas niets aan, maar het geeft je een idee waar het gebleven zou kunnen zijn.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan