Favorieten staan in een andere map?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

crmtd

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2002
Op de een of andere manier heb ik de favorieten (en volgens mij ook mijn afbeeldingen en documenten) in een andere kopiemap met favorieten gekregen op een externe schijf.
Ik heb de bestanden teruggekopieerd in de favorietenmap van C en de map op de externe schijf weggegooid.

Maar............. wanneer ik explorer start, maakt deze keurig weer een favorietenmap aan op de externe schijf.
Explorer linkt dus naar die schijf, hoe krijg ik hem weer gelinkt met de favorieten op de C schijf?

Hee,

Interessant!
Ik ben namelijk nét op zoek, waar jij van af wilt: het opslaan van de IE instellingen en/of gegevens op een USB-stick omdat ik zowel op een pc, áls op een laptop werk.

Kijk in de registry (Start -> Uitvoeren -> regedit.exe) naar de map die nu staat aangegeven als de map Favorieten.

Kijk in regedit naar de sleutels
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
en
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Wijzig nog niets, maar meld ons terug wat er bij beide sleutels in het rechter deelvenster staat bij de waarde Favorites

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bij beide staat:

M:\Favorites

Dat is inderdaad de harde schijf waar de favorieten stonden.
Verder heb ik zoals aangegeven nog niets gedaan.

Ok, verander in
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
de waarde Favorites naar:
%USERPROFILE%\Favorieten

Verander in
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
de waarde Favorites naar:
C:\Documents and Settings\je_gebruikersnaam\Favorieten

Gebruik bij deze laatste waarde als voorbeeld de waarde bij Desktop in die sleutel.
Vul bij Favorites precies hetzelfde in als bij Desktop, maar vervang het woord Bureaublad door Favorieten.

Start je pc opnieuw op hierna, voor de zekerheid, en controleer daarna of de waarden dan nog steeds goed staan zoals hierboven aangegeven.

Succes,

Tijs.

Opgelost

Bedankt, daar had ik zelf niet uitgekomen.
Ik had gekeken bij instellingen e.d. in Explorer.

Bedankt.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan