Favorieten verdwenen na herinstallatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

haes30

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2005
Hallo,

Na een herinstallatie van XP blijft mijn map favorieten leeg. :shocked:
Ik was en ben op deze pc aangemeld als beheerder, beveiligd met een wachtwoord. Van de andere users heb ik de gegevens terug kunnen zetten. Echter, mijn oude map is wel zichtbaar onder documents en settings, maar kan niet worden geopend. Daardoor kan ik de gegevens ook niet kopiëren.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Henk

Klik met rechts op de betreffende map;
Eigenschappen > tabblad beveiliging > knop geavanceerd > tabblad eigenaar > Account selecteren, vinkje neer zetten bij "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen" > knop toepassen.

Algemene instructie Eigenaar worden in XP: hier

Heb je XP Home, dan kun je (om geen Veilige modus te hoeven gebruiken om rechten en eigenaarschap aan te passen) Fajo XP FSE installeren.
Je hebt dan in XP Home bij de Eigenschappen van een map of bestand een tabblad Beveiliging (XPFSE) beschikbaar, waar je de zaken m.b.t. Eigenaar + rechten kunt regelen.

Succes,

Tijs.

Beste Crash,

Onder eigenschappen heb alleen maar: algemeen, delen en aanpassen.
Hoe kan ik daar eigenaar in opnemen?

Lees even mijn andere posting terug in deze discussiedraad, daar staat alles in.

Succes,

Tijs.

Hallo Tijs,

Fajo ondertussen geïnstalleerd, maar het gaat nog niet helemaal goed. Er zijn nu een paar submappen waar ik in kan, maar nog niet alles. Als ik wat dieper in de directorystructuur duik gaat het mis. En de snelkoppelingen van mijn favorieten werken nog niet.

Wat heb ik gedaan:
Eerst mijn nieuwe usernaam toegevoegd.
Onder eerste tabje Beveiliging XPFSE alles aangevinkt in de linker kolom. Daarna geavanceerd, tabje machtigingen: hier vind ik mijn usernaam weer terug met volledig beheer van toepassing op alle mappen, submappen en bestanden, maar niet overgenomen (?). Zelfde is het geval tabje controlebeleid.

Heb je nog een tip?

Henk

Ik merk dat het je niet helemaal lukt.

Voor deze gelegenheid (kerst-gedachte?) kan ik (als je daar prijs op stelt) wel even met je meekijken en je wat tips geven via hulp-op-afstand.

Daarvoor moet je Crossloop installeren.
[Klik op Gratis download, je hoeft geen account aan te maken.]

Zodra geïnstalleerd, klik op mijn schuilnaam links van dit bericht, en kies Stuur e-mail naar dnties

Mail mij een telefoonnummer + MSN-naam (als je die hebt), dan zal ik het zo dadelijk voor je gaan fixen (ben even nog bij een kennis, maar ben over een kwartier of zo weer thuis).

Ik hoor het wel.

Tijs.

Hallo Tijs,

Bedankt voor je Kerstaanbieding, maar dat was mijn eer toch wat te na. Ik heb nog wat verder geëxperimenteerd en met de hulp van de probleemoplossing op de site van Fajo (apart taaljte dat computer-duits!) is het uiteindelijk tocht gelukt. De valstrik was dat ook al vink je aan dat je gemachtigd wilt worden voor alle mappen, submappen en bestanden, het programma niet dieper in de stuktuur gaat dan een paar mappen. Wil je verder dan moet je daar opnieuw het zaakje instellen. Dat kost wel meer tijd, maar nu heb ik wel alle bestanden ed. weer terug.

:thumb: Hartelijk dank voor je tips!

m.vr.gr.
Henk

Fijn dat het gelukt is, Henk! :)

Nu het probleem is opgelost, graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan