favorieten werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojajuji

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
527
als ik mijn browser open heb staan heb ik links altijd
favorieten met allerlei sites die ik vaak bezoek.
Alleen nu is hij leeg.
en ik krijg de volgende melding:
locatie is niet beschikbaar???
hoe los ik dit op.
gr.peter
 
Eerste wat je moet doen is het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %userprofile%
Kijk of er een map Favorieten (in het Engels: Favorites) bestaat. Open die map en kijk of je favorieten er wel in staan.

PS: Post ook welk besturingssysteem je gebruikt.

We horen het wel.

Tijs.
 
1. [Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
2. Kijk in de volgende register-sleutels:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
en
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Uit de instellingen/mappen die daar worden vermeld en die wél goed werken zou je moeten kunnen afleiden hoe de register-waarde Favorites in die 2 sleutels moet zijn.

Bij mij (XP) bijv. ziet het er zo uit (mijn gebruikersnaam is 'tijs'):

In HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders :
C:\Documents and Settings\tijs\Favorieten
In HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders :
%USERPROFILE%\Favorieten

Kijk even na dus hoe het daar staat, je kunt als vergelijkingsmateriaal bijv. de waarde van Cookies nemen, waarbij je de het mapgedeelte Cookies vervangt door Favorieten (of Favorites, als de map in je vorige posting Favorites heet).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
is er geen simpele oplossing.
dit gaat mij een beetje boven mijn pet.
gr.peter
 
Zo moeilijk is het niet, er staan namelijk een hoop ingangen voor Mijn Documenten etc. omheen die op dezelfde manier zijn ingericht.

Voorbeeld vergelijk Favorieten en Bureaublad, die in dezelfde sleutels staan gedefiniëerd:

Favorites (=Favorieten):
In HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders :
C:\Documents and Settings\tijs\Favorieten
In HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders :
%USERPROFILE%\Favorieten

Desktop (=Bureaublad):
In HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders :
C:\Documents and Settings\tijs\Bureaublad
In HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders :
%USERPROFILE%\Bureaublad

Je ziet dat een groot deel gewoon hetzelfde eruit ziet.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan