favorieten

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco cera

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi allemaal,

ik vraag mij af hoe je de "Mijn favorieten" lijst kunt alfabetiseren?

alles geprobeerd, het enige dat werkt is het handmatig verslepen naar de juiste plaats.
Dit moet toch automatisch kunnen.
het gekke is dat wanneer je een pagina in je favorieten lijst wilt plaatsen je een venster krijgt waar het wel op alfabet staat?

ik hoor het graag

met vriendelijke groet
Marco

Ga in Verkenner naar C:\Windows\Favorieten.
Open de mappen één voor één en klik in het menu Beeld op Pictogrammen schikken > Op naam.

Guus.

Laatst bewerkt:
als ik in verkenner naar de map "windows"ga kan ik geen map Favorieten vinden.

met vriendelijke groet

Marco

C:\Documents and Settings\JOUW NAAM\Favorieten

Geplaatst door marco cera
als ik in verkenner naar de map "windows"ga kan ik geen map Favorieten vinden.
Aha, Windows XP zeker. :)
Dan zit ie in C:\Documents and Settings\[GEBRUIKERSNAAM]\Favorieten.

Guus.

verandert niets

Als ik naar de map favorieten ga in verkenner dan staat alles al op alfabet. het gaat er om dat wanneer je in Internet Explorer zit de favorieten lijst helemaal door elkaar staat, hoe krijg ik dat op alfabet?

met vriendelijke groet,

Marco

Re: verandert niets

Geplaatst door marco cera
het gaat er om dat wanneer je in Internet Explorer zit de favorieten lijst helemaal door elkaar staat, hoe krijg ik dat op alfabet?
Vreemd. Wanneer ik in Verkenner alles op alfabet zet, staat het in IE ook netjes op alfabet.
Gelukkig zijn er nog twee andere mogelijkheden.

Ga in IE of in het Startmenu naar Favorieten, klik met je rechter muisknop op een map en kies in het contextmenu Sorteren op naam.

Blijven ze daarna nog steeds niet op alfabet staan doe dan het volgende:

Ga naar Start > Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.
Ga dan naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MenuOrder\Favorites en verwijder de sleutel Favorites - zie bijlage.
Start daarna opnieuw op.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Jozo
Zet ook gelijk je programma's in het startmenu op volgorde. :)
Als je het Startmenu wilt laten zoals het is, kopiëer dan de volgende tekst en plak hem in Kladblok.

Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MenuOrder\Favorites]

Sla het bestand op als favo.reg, klik er met je rechter muisknop op en klik op Samenvoegen.
Dit doet hetzelfde als de methode uit mijn vorige bericht.

Guus.

Nou bij toeval kwam ik op een makkelijker manier.

in internet explorer klik je op favorieten, daar staat de lijst doorelkaar, wanneer je op 1 van de mappen staat klik je de rechter muis knop en klikt op "sorteren op naam" op dat ogenblik alfabetiseerd hij beide lijsten..klaar.

ik probeerde dit altijd vanuit de favorieten lijst aan de linker zijde, maar daar heb je die optie niet..

bedankt allemaal

met vriendelijke groet

marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan