Fax versturen XP lukt niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Ik heb fax services geinstalleerd op mijn laptop.
Vervolgens het ik de fax ingesteld mbv De wizard Faxconfiguratie. De modem is goed

geinstalleerd.
Er kan er bv mee naar mijn mobiel bellen...
Toch kan ik geen faxen versturen.. Ik krijg steeds de melding " Er is een fout opgetreden

bij het verzenden van de fax "...
Ik moet daar wel bij opmerken dat de modem aangesloten is op een Speedtouch Thomson ST706

WL. Hier zit weliswaar een telefoon ingang op , maar heb wel eens gehoord dat dit eigenlijk

geen echte analoge tel lijn is. Misschien werkt mijn fax wel wanneer ik de modem van mijn

pc aansluit op een gewone analoge telefoonlijn ?
Misschien heeft iemand hier ervaring mee ? Waarom werkt het niet ?
Bijvoorbaat dank !

Ik heb ooit ergens gelezen dat je als je geluk hebt faxen kunt versturen via VOIP/Internetbellen/etc. als je een maximale snelheid van 9600 baud instelt op de faxverbinding. Ik neem aan dat je dat kunt instellen in het deel waar je de fax zojuist mee probeerde te versturen. Experimenteer ook met 2400 baud en evt. ook 4800 baud.

Natuurlijk zou ik om VOIP/Internetbellen als oorzaak uit te sluiten ook aan een normale werkende analoge telefoonlijn aansluiten en kijken of faxen daar wel op werkt. Daarbij uiteraard de voorwaarde dat het een analoge lijn is waarover je ook nog mag bellen (dus niet puur voor ADSL bedoeld)...

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan