faxbestelling maken deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

avdhorst

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Berichten
89
Hallo

Ben een beginnend acces gebruiker en ben een tijdje aan het proberen, dacht al een heel eind te zijn maar loop telkens tegen een nieuw probleem aan.

Heb dit tot nu toe gemaakt (zie bijlage) wil nu echter meerdere gegevens combineren in een Rapport. Probeer dit met subrapporten maar als ik de gegevens uit een ander Query toevoeg worden de andere gegevens ook gewijzid.

Ook heb ik geen idee of ik o de goede weg ben.

Mijn bedoeling is eigenlijk alles te kiezen in formulieren en dat dit dan automatisch in het rapport wordt ingevoerd. Ga nog wel even verder met proberen maar zou graag willen weten of ik het dus goed doe.

Groet andre
 

Bijlagen

  • Bestelling Electro.zip
    87 KB · Weergaven: 27
Ziet er goed uit. Ik zou het tab control achterwege laten en twee subforms gebruiken.
Dan krijg je een master details form.
 
dank voo het antwoord, zal eerst dit verder afmaken en dan kijken hoe ik het formulier gedeelte verander.

Heb er wel een vraagje bij, en verwacht er wel meer.......

Is een kolom te beveiligen of aan te passen zodat er maar een selectie vakje actief is in de hele kolom?

Dus in bijgaand voorbeeld: als ik rij 3 selecteer mag de rest van de rijen niet meer geselecteerd worden.
Of bestaat de mogelijkheid dat als ik rij drie geselecteerd heb en ik selecteer daarna rij 2 dat de selectie van rij 3 weer wordt opgeheven?

Snap iemand me nog?:eek:
 

Bijlagen

  • voorbeeld.zip
    7,4 KB · Weergaven: 14
nerovetsrethca

In plaats van antwoord te geven op je vraag heb ik een andere: Waarom wil je dat? Welk probleem wil je hiermee oplossen? Er is wellicht een andere oplossing mogelijk als ik het probleem weet. De functionaliteit die je beschrijft is beschikbaar met RadioButtons in een frame op een form.

Toch maar even een antwoord:
Met twee queries kan je dit bewerkstelligen:
Code:
Update Tabel1 Set Keuze=True where Id = 3
Update Tabel1 Set Keuze=False where Id <> 3
Enjoy!
 
Laatst bewerkt:
Probleem is er niet echt meer onwetendheid over acces denk ik.
Stel dat in de tabel 6 kleuren staan dan mag er maar een kleur geselecteerd worden en deze wodt dan naar rapport verzonden.
 
Na even zoeken is het gelukt te mken wat U bedoeld. Een groepsvak met 6 buttons waar je er maar een kan kiezen. Nu zou ik graag weten hoe ik de waarde koppel aan een veld.
 
Je radiobuttons liggen in een frame. koppel het frame aan de waarde in de tabel en je radiobuttons zijn gekoppeld
 
Ok dat werkt allemaal wel echter als ik nu de gemaakte keuze in een rapport wil, heb ik alleen de waarde van mijn keuze in rij 1 van het veld staan hoe nu verder? Bij een selectie vakje heb ik een duidelijke ja/nee?
Het is de bedoeling om de keuze te maken en dat deze dan uiteindelijk op een rapport eindigt.
 

Bijlagen

  • db1.zip
    10,5 KB · Weergaven: 10
Ik vindt dat je form er vreemd uitziet. Maar je zal er je redenen wel voor hebben.
Attached is je database een beetje aangepast. ik hoop dat je er iets aan hebt.
 

Bijlagen

  • db1.zip
    22,8 KB · Weergaven: 17
Nee helaas niet....
Maar zal proberen uit te leggen wat mijn wensen zijn:

Drie verschillende mensen mogen bestellen, heb nu een keuze Ja/nee in tabel besteller gemaakt om de besteller te selecteren.
Echter bestaa de moglijkheid dat je twee besteller kan kiezen, (Meerdere selecties zijn in veld keuze besteller mogelijk.)

Nadat ik de radiobuttons gebruikt heb ben ik geheel de weg kwijt geraakt!:p

Het voorbeeld was maar een test vandaar de rare layout.

Het grootste probleem is dus eigenlijk dat ik niet meerdere selecties in bepaalde velden wil hebben.

Haal vanuit tabelen ook een factuur en aflever adres en heb daar hetzelfde probleem.
 
Ik snap er nog steeds niks van.

Je hebt dus drie gebruikers die alledrie andere rechten hebben.
Wat moeten ze eigenlijk kunnen? Wat is dit voor applicatie?
 
Hierbij een voorbeeldje wat mijn bedoeling is. De keuze moet dus eigenlijk beperkt worden tot een mogelijkheid.
 

Bijlagen

  • Test.part001.rar
    97,7 KB · Weergaven: 11
  • Test.part002.rar
    97,7 KB · Weergaven: 17
  • Test.part003.rar
    34,8 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Je form is niet echt master detail. De eerste tab moet buiten het tab dus bovenin staan.
De besteller gegevens waar de rest op gebasseerd is, is het master gedeelte. De tabs zorgen voor het detail gedeelte. Dus de datasource waar het eerste subform op gebasseerd is moet gekoppeld worden aan het hoofd form. De subforms op de tabbladen moeten hieraan worden gekoppeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan