Faxen met de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilie wortel

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2005
Hallo mensen,

ik heb eeen vraag.

Faxen verzenden en ontvangen met de pc gaat dat het zelfde als dat je een gewone fax heb of is daar tooch verschil in want als mij nu iemand belt gaat fax op de pc meteen zonder dat de telefoongesprekken naar de telfoon worden gestuurd hoe kan ik dat oplossen

Je ka n in faxconsole naar extra gaan, en dan faxconfiguratie,en dan naar volgende en dan kan je instellen hoeveel keer dat ie over moet gaan om de fax te ontvangen.

doke dankjewel maar dat wist ik dus al maar is het niet mogelijk dat het allemaal automatischi gaat zodat gesprekken naar de telefoon gaan en de fax naar de pc ik heb gehoord dat er fax selector bestaan maar weet niet waar ikdie krijg

Het werkt net zoals een gewone fax, echter in de meeste fax programma's kun je instellen dat je wilt dat je pc het telefoon signaal meteen beantwoordt ( als fax)
Ook kun je (meestal) kiezen voor handmatige keuze.
Dit laatste vind ik persoonlijk wat omslachtig, moet de persoon jou eerst bellen om te zeggen dat hij gaat faxen en jij handmatig daarna de fax opnemen.

In andere programma's ( die meestal worden geleverd bij een voice/fax modem) zit een automatisch functie.
DWZ: op het scherm verschijnt een melding of het een fax of een voice oproep is.
Is het dan een voice oproep dan neem je de hoorn op, is het een fax dan neemt de pc hem zelf aan.

Persoonlijk vind ik beide opties erg onhandig als je zowel voice als fax op hetzelfde nummer hebt en je met enige regelmaat faxen ontvangt.

dus het handisgte is dan om een gewone fax te kopen dan heb ik nergens meerom kijken na want een fax die je koopt zit een fax selector in heb ik bij kpn nagevraagd maar die verkopen ze niet meer en nu vroeg ik me af waar ik zo fax selector kan kopen en zou dat ook met een modem werken

die heb ik gelezen maar ik wil niet teleksn kijken op de pc wat nu binnekomt of het een gesprek is of een fax daar wil ik kijken waar ik zo fax selector kan kopen voor tussen de telefoon tezetten die regeld het dan vanzelf

Geplaatst door Wilie wortel
die heb ik gelezen maar ik wil niet teleksn kijken op de pc wat nu binnekomt of het een gesprek is of een fax daar wil ik kijken waar ik zo fax selector kan kopen voor tussen de telefoon tezetten die regeld het dan vanzelf

Je kan natuurlijk ook een appart nummer aanvragen, en dan heb daar ook geen problemen mee. Maar dat kost extra euro's natuurlijk.

Geplaatst door vanzwam

Je kan natuurlijk ook een appart nummer aanvragen, en dan heb daar ook geen problemen mee. Maar dat kost extra euro's natuurlijk.

Da's wel een goeie. Heb ikzelf ooit ook gehad.

Zie http://www.kpn.com/kpn/show/id=843865

Werkt als e-mail; afzenders sturen een fax naar een faxnummer en zelf kun je die ontvangen wanneer je daar gelegenheid toe hebt.

Nee dit is niet wat de vraagsteller zoekt, als ik het goed begrijp kun je via deze dienst van KPN alleen faxen ontvangen...

En de vraagsteller wil ook kunnen versturen, misschien zelfs wel door kunnen sturen of kopieen terugsturen.
( als ik het goed begrepen heb...)

In mijn ogen is de makkelijkste manier gewoon een faxmachine erbij kopen, zijn tegenwoordig niet zo heel duur meer.

nee dat klopt dat ze niet meer duur zijn maar ik heb me vorige week een fax modem gekocht om er mee te faxen en te kunne ontvangen

Geplaatst door dutchdavid
Nee dit is niet wat de vraagsteller zoekt, als ik het goed begrijp kun je via deze dienst van KPN alleen faxen ontvangen...
't Is ook maar meedenken, hé.. Lukt het niet linksom, dan misschien rechtsom. Het antwoord "faxmachine erbij kopen" is uiteindelijk OOK geen antwoord op de vraag maar wel een goede oplossing. ;)

Overigens kun je met een faxnummer van KPN nog gewoon faxen met je eigen faxprogramma. Faxen ontvangen doe je dan door met datzelfde faxprogramma naar dat faxnummer te bellen. Zit je ook niet met faxselectors e.d. Ik heb er zelf een tijdje mee gewerkt en het funktioneert helemaal niet slecht.

een faxnummer heb ik overwogen maar dat is me te duur aan abbenoment permaand kost me dat 18,16 euro permaand erbij en dat voor een paar ke te verzenden en te ontvangen vind ik veel geld hoor

Tis inderdaad meedenken...en ik dacht ( gelet op de manier van vragen) dat het om regelmatig faxen ging, nu heeft de vraagsteller het over :" een paar keer faxen verzenden en ontvangen"

Ik dacht dat het ging om een beginnend bedrijfje of thuiskantoor...( mijn fout)

Maarre heb zo eens op het net zitten kijken naar faxselectors...moeilijk te krijgen... vond er een voor 15 euro http://telecommunicatie.2dehands.nl/markt/tcom_fax/faxselectors/9159482.html

Ik zou dan dus als het gaat om een enkele keer een fax verzenden of ontvangen is het KPN faxnummer een zeer eenvoudige optie!
Of gewoon als het om echt incidenteel faxen ont/verz gaat gewoon toch ff op de pc zelf kijken.

dankje voor het meedenken, maar zoals ik al zei een faxnummer is te duur voor een enkel keer te faxen en ontvangen

ik heb het al na gevraagd en het kosten 18,16 euro per maand dus voor een 2de lijn

Maar je hoeft toch geen 2e lijn aan te vragen? Met een goedkoop selectortje op je bestaande lijn ben je een stuk goedkoper uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan