Faxen via ADSL (word en pdf files)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valthère

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2002
Berichten
65
Beste,

Weet iemand hoe je best faxen stuurt via een ADSL internet verbinding? De toepassing zou zijn, pdf-jes, afbeeldingen of word docs versturen, met een voorblad in word.

Blijkbaar zit er in de XP software een fax-tool, maar dit werkt enkel als een faxapparaat aangesloten is op de pc of netwerk.

Bestaat hiervoor geen software of speciale server ergens op het internet? De toepassing dient enkel te zijn om faxen te versturen!

Bedankt voor uw reactie !
 
Fax ??

En waar moet hij dan naar toe, naar een fax die aan een telefoonlijn hangt ??

Hoe doe je dat dan ?

Eric.
 
Tanja,

Ik heb het geprobeerd, maar werkt niet naar behoren. Of niet praktisch genoeg in mijn situatie.

Toch bedankt.
 
Geplaatst door Valthère
Beste,

Weet iemand hoe je best faxen stuurt via een ADSL internet verbinding? De toepassing zou zijn, pdf-jes, afbeeldingen of word docs versturen, met een voorblad in word.

Blijkbaar zit er in de XP software een fax-tool, maar dit werkt enkel als een faxapparaat aangesloten is op de pc of netwerk.

Bestaat hiervoor geen software of speciale server ergens op het internet? De toepassing dient enkel te zijn om faxen te versturen!

Bedankt voor uw reactie !

Ik zit met dezelfde vraag.
Als je de mogelijkheid van telefonie via ADSL hebt, kun je dan wél faxen?
 
Ja maar dit is eigenlijk e-mailen, toch? Met WinFaxPro kun je ook 'e-mailen'.

Het gaat er in sommige gevallen om dat je écht faxt, bijvoorbeeld in het geval dat je een creditcardnummer verstuurd. Althans, in een geval dat ik nu bij de hand heb moet ik dat faxen en mag ik het niet e-mailen.
 
Zoals ik het begrijp met sommige programma's is dat je vanuit je email naar een echte faxmachine stuurt.

Zo heb ik het altijd begrepen. Zeker weten doe ik het niet.
 
Ik zal eens verder zoeken.
Ik denk (en hoop) nog even dat als je kunt telefoneren via ADSL je ook kunt faxen...
 
Heb ik het gevonden?
Je hebt een analoge telefoonlijn die je ADSLmodem ingaat. Deze moet je eerst splitsen en het andere deel naar je faxmodem sturen. Oké?
 
Als je het heel makkelijk wilt doen, dan doe je het op de oude manier;)

Telefoontikken modem in je pc, kabeltje naar je telefoon. Inbellen met telefoontikken (er zijn nog gratis providers waar je in kunt loggen zonder abonnement) en faxen maar.

Dat is de makkelijke manier, maar ik heb geen ADSL om weer in te gaan bellen :D
 
Ben ik zo dom ?

Als je ADSL hebt via de telefoonlijn, dan kun je faxen en bellen terwijl je internet, want er zit een splitter op je lijn die hem splits in een ADSL signaal en een analoog telefoon signaal. (werkt bij mij)

Dus als je kunt bellen kun je ook faxen.

Maar als Tanja zegt dat ik via een inbelmodem kan faxen, begrijp ik er geen hout meer van.

Ik geloof best dat ik een faxsignaal uit dat modem kan persen, maar als ik online ben hoe weet dat signaal dan waar hij heen moet.

Je gelooft toch niet echt dat dat signaal via allerlei computers zich een weg zoekt totdat hij een stiekeme afslag naar het PTT net vind en dan de bel van de door jou bedoelde fax laat rinkelen.

Dat providers Fax > Email en Email > Fax of zelfs naar je GSM aanbieden OK (zie ook Efax link van Tanja)

Maar om met een modem te faxen moet je dat modem eerst de fax laten bellen en daar heb je GEEN provider voor nodig.

Dus je belt niet in naar een gratis provider, maar je belt de fax van je meisje, vriendje, collega of wie dan ook. Dit mag ook met je telefoon en als het modem reageerd geef je het commando Send.

Eric.
 
Ik heb ISDN en ADSL. Gebruik het programma Winfax Pro. Hoef niet in te bellen. Er zit een splitter die voor in mijn centrale (of dat kastje waar de telefoonlijn binnenkomt) en dat zorgt dat ik tegelijkertijd kan internetten, faxen en bellen. Je kunt dus met ADSL gewoon faxen.
 
Laatst bewerkt:
Van dat splitten e.d. weet ik allemaal niet. Ik weet alleen dat ik "vroeger" toen ik volgens mij op dat moment ISDN had, dat ik via een programma naar mijn ouders kon faxen. Daar kwam mijn berichtje dus uit de fax:)

Maar als jullie een makkelijkere manier hebben gevonden moet je die natuurlijk gebruiken:D
 
@ Tanja

Dat klopt, maar dat ging niet via internet, jouw isdn modem belde de fax van je ouders en verzond dan je bericht.

Eigenlijk verstuurd een fax een afbeelding, maar ik neem aan dat je dat weet.

@Blacksheep,

Maak de verwarring nu niet nog groter, je kunt "met (gebruikmakend van) ADSL" NIET faxen, je kunt als je ADSL hebt gewoon met je telefoonlijn (analoog of ISDN) faxen.

Dus je kunt NAAST adsl gewoon via de telefoonlijn bellen en faxen.

Eric.
 
Laatst bewerkt:
Fax herkenning

Als ik op de ADSL splitter een lijn naar mijn PC aansluit en een telefoon op een andere telefoon aansluiting in huis. Herkent mijn PC dan of er een fax binnenkomt (hij neemt automatisch op) of een telefoongesprek (De PC neemt niet op en de telefoon gaat over) ?

Is er iemand die zo'n situatie ook heeft en mij kan bevestigen dat dit werkt ?
 
Ik snap niet wat je bedoelt.
Maar als je een faxmodem aansluit op de adsl-splitter werkt dat. Of ie automatisch aanneemt hangt af van de instellingen.
Als je ook een telefoon aansluit op de splitter werkt dat ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan