Faxen via outlook lukt niet (ISDN kaart en ADSL modem aanwezig)

Status
Niet open voor verdere reacties.

baldo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2002
Het schijnt mogelijk te zijn om middels Outlook faxen te kunnen versturen, echter ik krijg het niet voor elkaar. Heb ADSL en een ISDN modem (via virtuele poort voor Girotel). Als ik een fax probeer te versturen via mijn ADSL verbinding krijg ik de melding "kan het bericht niet versturen, omdat de geadresseerde door de server is geweigerd. Serverreactie 450 <fax@....>, recipient adress rejected, domain not found, (account, 'Tiscali', 'smtp.tiscali.nl', foutnr 0x800ccc79). Wat moet ik anders instellen of wat doe ik fout ?

HELLUP

Martin

Hai

Je kan inderdaad faxen via outlook, maar het is mij alleen gelukt omdat via de gewone 56K modem te doen, dus rechtstreeks via je telefoonlijn.
Je zou dus die optie eens kunnen proberen (mits je die mogelijkheid hebt)

Succes

Lees dit eens

Kan ik met mijn kabel, ADSL, ISDN of LAN verbinding faxen verzenden?

Nee. Faxen is een methode om data te versturen via een telefoonlijn en daarvoor is een analoog modem en een telefoonlijn nodig en de mogelijkheid om een telefoonnummer te kiezen.

Apple Airport, kabel, ADSL, ISDN en LAN verbindingen zijn allemaal digitale verbindingen die geen kiestonen hebben, en zodoende niet gebruikt kunnen worden om te faxen. Verder wordt Apple Airport, kabel, ADSL, ISDN en LAN verbonden via de ethernet-poort, dus niet via de modempoort.

Als u een intern, een extern of een PC-kaart modem heeft en een standaard telefoonverbinding, dan kunt via die verbinding faxen verzenden (en ontvangen).

Opmerking: FAXstf X werkt momenteel alleen met het Apple interne modem. Ondersteuning van andere modems zijn in de toekomstige versies beschikbaar. FAXstf daarentegen ondersteunt momenteel meer dan 400 modems en de nieuwste FAXstf X PRO werkt ook met meerdere modems.

Faxen versturen moet idd via een normaal telefoonmodem, maar!

Faxen ontvangen kan op een andere wijze.
Alleen ter info want je vraag ging om verzenden.

Kijk eens hier. en ook nog hier.

Laatst bewerkt:
Oke, ik begrijp het. Dacht dat ik via LAN / ADSL of ISDN ook kon faxen. Helaas dus, ik had m'n moden al verwijderd. Zal hem dus maar weer terug plaatsen en zal het dan nog eens proberen.

Bedankt voor de reacties Sigma, Johnny Boy en Sparkel.

Je kan wel faxen met isdn via je computer.

KPN levert bij de isdnmodem software waar o.a. VOX op staat. Hiermee installeer je een fax op je computer (tevens antwoordapparaat, telefoon via computer enz).

Dan kun vanuit elk programma (dus ook outlook) via afdrukken een fax verzenden.

Dus dan heb je wel die software nodig van KPN.

Groetjes Lientje.com

Lientje,

Bedankt, zal eens op de site van KPN kijken of ik wat kan vinden.

Alleen upgrade

Je kunt op de site wel VOX downloaden maar dit is de upgrade voor 2000 en xp geloof ik. :(
Maar wat je dan kunt doen is de software halen in een primafoonwinkel. (kost niets)

Groetjes Lientje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan